وزیر امور خارجه اسبق ترکیه هشدار داد که چنانچه کشورش در سوریه دخالت نظامی کند، ممکن است بخشی از خاک خود را از دست بدهد.

در سوریه دخالت کنیم، خاک خود را از دست می دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "یاشار یاکیش" وزیر امور خارجه اسبق ترکیه گفت: ترکیه اگر تصمیم به دخالت نظامی در سوریه بگیرد، مکن است با خطر از دست دادن بخشی از خاک خود در منطقه هاتای روبرو شود.
وی تصریح کرد که ترکیه ممکن است بین دو منطقه اعزاز و جرابلس سوریه را برای حمایت از کسانی که آنها را "انقلابیون معارض" خواند، اشغال کند.
یاکیش در گفت وگو با روزنامه "Today Zman" افزود: "جهان دخالت ارتش ترکیه در سوریه را نخواهد پذیرفت" و اگر ارتش ترکیه شکست بخورد، مسئولان سوری ممکن است خواهان منطقه هاتای به عنوان بخشی از خاک سوریه شوند.
وی افزود: "ارتش ترکیه اگر تصمیم به دخالت زمینی در سوریه بگیرد، مجبور خواهد بود تا با نیروهای روسیه مواجه شود."
یاکیش هشدار داد: "مسئولان روسیه منتظر دلیلی برای مجازات شدید ترکیه در پاسخ به اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سوخوی 24 روسیه بوده‌اند".
بشار اسد در تازه‌ترین مصاحبه خود به دخالت های عربستان و ترکیه در سوریه اشاره کرده و گفت: ما احتمال دخالت زمینی عربستان و ترکیه را در سوریه بعید نمی‌دانیم.
ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه چند روز پیش تاکید کرد: هرگونه دخالت زمینی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه تجاوز است، تجاوز هم طبعا مقاومت را ایجاب می‌کند که وظیفه هر شهروند سوری است و ما تاکید می‌کنیم که هر متجاوزی با تابوت به کشورش باز خواهد گشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    14 6
    هرکشوری درسوریه دخالت کندتوسط آمریکا یاروسیه نابودخواهدشد.این ها ابرقدرتندنه برگ چغندر که با هدیه گول بخورندولی هدیه میدهندکه گول بزنند
  • جوادي IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    23 2
    مهمتر از خاك آبرو و جايگاه يك كشور اسلامي است كه مي توانست عامل تقويت اسلام و مسلمين باشد كه با جاه طلبي هاي اردوغان و دولتش و استفاده از نيرو هاي بدون جايگاه وهابيت خود و اعتبار كشورش را به باد مي دهد . اتفاقات تلخي بر سر راه تركيه است كه اميدواريم با هوشياري ملت مسلمان تركيه و با پشت كردن به افراطي گري هاي مذهبي و دوري از شيطاني بنام وهابيت هر چه سريعتر از آن ها رهايي يابند .
  • ايراني ترك IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    12 54
    چرت گفته ، زنده باد تركيه آزاد
  • 123 IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    30 2
    کسی که حملبه کند یعنی عقل خود را از دست داده
  • کرد IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 3
    خاک تو سرت ایرانی کجا ترک داره ترکها که از تاتارهای مغولند آذری‌ها که ی قوم اصیل زرتشتیند با ترکها هیچ نسبتی ندارن و گرنه مث اونها خوی وحشی گری داشتن
  • علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 3
    خاک تو سر اون ترک ایرانی اروپایی ها امپراطوری عثمانی را تکه تکه کردن الان هم سوار ترکیه شدن دارن سوریه راویان می کنن....چیزی نمونده کردها هم استقلال بدست بیاورند ترکیه بشه اندازه جوراب اردوغان احمق...خخخخ
  • علی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 4
    آهای ایرانی ترک: غربیهاامپراطوری عثمانی را تکه تکه کردن الان هم مثل هر سوارش شدن..حالا انداختش به جون سوریه...همین روزهاست کردستان مستقل بشه ترکیه بشه اندازه جوراب اردوغان احمق. ....خخخ
  • مهراج IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 2
    روسیه در سوریه در گل مانده
  • lمهدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 1
    ترکیه همیشه بین حرف با عملش اختلاف زیادی داشته وبرای رسیدن به اهدافش دست به هرکاری میزندو به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
  • ایرانی اذری زبان IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    3 0
    زنده باد ایران زنده باد سوریه زنده باد مقاومت زنده باد اسلام ناب محمدی /
  • علیرضا / اهواز IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    این آقا سیاست رو میفهمه . اگه جنگ بشه نقشه جغرافیایی منطقه عوض میشه هرکدوم از کشورهای حامی داعش به چند کشور تقسیم میشه و چند کشور کوچک حامی داعش هم تمام و کمال ضمیمه کشورهای در حال مبارزه با داعش میشه این برنامه ایه که آمریکا برای منطقه در نظر گرفته .
  • فرزاد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    2 2
    من میگم: آخر این اردوغان و آل سعود کار خودشون رو میکنن و به سوریه لشکر کشی میکنن ولی شکست سنگینی میخورن به این دلیل این حرف رو میزنم که اردوغان و آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر جنایتهای خود علیه مردم سوریه راهی غیر از این ندارن در واقع این برای اونها تیر آخره، ولی شکست اونها قطعیه.
  • farhad IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 1
    ترکیه با تروریست های کردها مثل پ ک ک و تروریست های داعش خواهد جنگید به امید پیروزی ترکیه بر تمام تروریست ها