قدس آنلاین – رها واعظی: تویوتا به تازگی خودرویی تولید کرده است که دارای رنگی بسیار روشن و نامناسب است.

دلیلی هوشمند برای رنگ نامناسب خودروی  تویوتا Prius

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، رنگ خودروی جدید Prius تویوتا، به نظر بسیار عجیب و غریب می آید و به گفته ی کارشناسان از این کمپانی بعید است.

خودروی هیبریدی جدید Prius که تویوتا به تازگی تولید کرده است، دارای رنگ لیمویی-سبز بسیار روشن است. ظاهرا این رنگ تنها به منظور خنک تر ماندن این ماشین هیبریدی ایجاد شده است.

کارشناسان زیادی از این رنگ انتقاد کرده اند. شرکت ژاپنی تولید کننده ی خودروی تویوتا در بیانیه یی توضیح داده است که گزینه ی رنگ جدید خود را بهبود خواهد بخشید. این کمپانی اعلام کرد که ذرات کربن سیاه و سفید را در سطح مولکولی از بین خواهد برد و آن ها را با بلورهای بازتابی از اکسید تیتانیوم جایگزین خواهد کرد. همچنین ذرات رنگ لیمویی – سبز روشن را جا به جا خواهد کرد.

کمپانی تویوتا اعلام کرده است که رنگ جدید خودروی Prius باید به گونه یی باشد که بازتاب نور خورشید را به طور قابل توجهی افزایش دهد و خودرو، انرژی خورشیدی کم تری جذب و گرمای کم تری دریافت کند.

تویوتا ادعا کرده است که استفاده از Thermo-Tect در رنگ خودرو بسیار موثر است و سطح دارای این پوشش بسیار کم تر از رنگ کاملا سفید، دریافت گرما دارد.

این موضوع بدان معنا است که رانندگان باید برای رسیدن به تهویه ی هوا زمان کم تری منتظر بمانند و خودروی Prius دارای انرژی کارآمد بیش تری خواهد بود.

در حال حاضر خودروی تویوتا Prius جدید با رنگ سبز – لیمویی عنوان شده، قیمتی برابر با 381 دلار در ژاپن دارد.

هنوز در خصوص عرضه ی این خودرو در سایر کشورها صحبتی نشده است، اما امیدواریم تویوتا، خودروهای خود را با رنگ های دارای تکنولوژی بالا، در سایر کشورها نیز عرضه کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.