قدس آنلاین – رها واعظی: همه ی کاربران رویای این را دارند که روزی بدون نگرانی از تمام شدن شارژ گوشی هوشمند خود، تمام روز با آن قدم بزنند و به کارهای خود برسند.

استفاده از قدم ها برای شارژ گوشی های هوشمند با کفش کتانی جدید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دانشمندان دانشگاه Wisconsin-Madison تکنولوژی جدیدی را تولید کرده اند. این تکنولوژی در حال حاضر برای عرضه در بازار تجاری آماده شده است.

تکنولوژی تولید شده توسط دانشمندان، از یک کینت انرژی برای تولید برق از قدم های کاربر استفاده می کند.

این فناوری می تواند از راه رفتن در هر یک متر مکعب، 10 وات برق ایجاد کند و مخترع آن بر این باور است که با استفاده از این تکنولوژی می توان در یک روز حدود 10 کیلو وات برق تولید کرد.

کفش های کتانی که از این تکنولوژی بهره گرفته است، bubbler نام دارد و کاربر در هنگام حرکت، هیچ قسمت مکانیکی حس نمی کند.

این تکنولوژی شامل دو صفحه ی صاف از هم جدا شده با یک شکاف کوچک پر از مایعی رسانا در زیر صفحه می باشد. این مایع رسانا دارای سوراخ هایی کوچک است که تحت فشار، اشکالی از حباب های گازی تحت پوشش ایجاد می کند و زمانی که حباب ها تا صفحه ی بالایی بزرگ شوند، سقوط می کنند. این رشد سریع و تکراری و فروپاشی حباب های سیال و رسانا به جلو و عقب، بار الکتریکی تولید می کند.

در حال حاضر هنوز اتصالی برای کابل گوشی در کفش ایجاد نشده است، اما با همین تکنولوژی تکمیل نشده، کفش ها قادر به تولید 10 وات انرژی می باشند. به این ترتیب با این کفش ها به راحتی می توان گوشی هوشمندی را که نیاز به حدود 2 وات انرژی دارد، شارژ کنید.

تکنولوژی InStep NanoPower نیاز به تجاری شدن دارد و در حال حاضر خود به خود بر روی یک کفش کتانی نصب شده و برای اتصال گوشی هوشمند آماده است.

در حال حاضر، شرکت سازنده ی این تکنولوژی به دنبالی راهی برای ارائه ی گسترده تر این فناوری می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.