وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در راه است که پس از قطعی شدن اعلام می شود.

  بازنشستگان منتظر خبرهای خوب باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،علی ربیعی روز شنبه در مراسم رونمایی از کارت اعتباری ایرانیان (کاراکارت) که به طورنمادین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: اعطای این کارت به بازنشستگان در هیات دولت طرح موضوع شد و در این مورد به پیشرفت قابل توجهی دست یافتیم. بازنشستگان با استفاده از این کارت می توانند چهار برابر حقوق مستمری شان خرید کنند و پیش بینی می شود با مشارکت تولیدکنندگان رفته رفته سود 12 درصدی کاراکارت کاهش یابد.
وی استقبال از طرح کاراکارت را مطلوب توصیف کرد و گفت: با این که در این خصوص تبلیغ زیادی در رسانه ها انجام ندادیم ، اما استقبال خوب بوده است و امیدواریم این طرح در سطح گسترده تری پیش برود.
ربیعی همچنین در خصوص دیگر اقدام های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازنشستگان گفت: بزودی تفاهم نامه ای با 280 ورزشگاه در اختیار این وزارتخانه امضا خواهد شد و کانون های بازنشستگی در تمام استان ها می توانند از آن بهره ببرند .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: سفرهای عتبات و زیارتی بازنشستگان در گام بعدی به تور گردشگری تبدیل و ایرانگردی نیز به آن اضافه می شود .
ربیعی همچنین خبر داد گام اول مسکن اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران بدون مسکن دنبال می شود.
وی ابراز امیدواری کرد صندوق های بازنشستگی از بعد مالی به بعد اجتماعی واقعی تغییر شکل دهند و به طور نمونه خانه های امید ایجاد شده در استان ها از جمله این اقدام ها است.
در ادامه این نشست گفت و گوی صمیمانه ای میان بازنشستگان و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار شد.
یکی از کارگران بازنشسته حاضر در این نشست گفت: ما بازنشستگان استان البرز می دانیم که شما از جنس ما هستید و اقدام هایی که در حال انجام آن هستید منافع بازنشستگان تامین اجتماعی را به دنبال دارد .
در ادامه نیز تعدادی از بازنشستگان مشکلات و مسائل خود را رو در رو با ربیعی مطرح کردند. از جمله مشکلاتی که کارگران بازنشسته عنوان کردند مساوی نبودن مزایای کارگران بازنشسته زن و مرد، نداشتن مسکن، مشکلات بیمه خدمات درمانی (دندانپزشکی ) و برخی مسایل دیگر بود که ربیعی به آنها قول پیگیری داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بصیری هریس IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    22 0
    دولت در پرداخت حقوق این بازنشستگان با چالش و دغدغه های زیادی مواجه هست از جمله اینکه حقوق ها که در ششم هر ماه چرداخت می شد الان در نوزدهم پرداخت می شود و تکلیف این مدت مشخص نیست ،حالا دم از کارت اعتباری می زنید خواهشن به خودتان که ارزش قایل نیستید به دیگران داشته باشید.
  • بازنشسته IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    14 0
    حتما قسط این دامهایی که برای بازنشسته ها تنید ه اید خودتان پرداخت می کنید در آستانه انتخابات این همه قول بد وعد ها تان می کند
  • سیما IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    11 1
    این خبر خوشی نبود سود 12درصد یعنی چه راست میگین قرض الحسنه بدید
  • عامد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    برای درامدزایی خوددولت است
  • زهرا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    دیوانه ایم مگر؟ هرجا بخواهیم جنس قسطی می خریم و نیازی به این همه وام با بهره ی بالا نداریم.
  • بازنشسته IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    خبر خوش اعلام اعطای وام بدون بهره سه ملیونی به بازنشستگان درمانده بود که وقتی به تامین اجتماعی سر زدیم نه تنها وامی ندادند بلکه فهمیدیم زمان واریز حقوق تاخیر ۲۰ روزه پیدا کرد!!!کمر شکسته مارا با وعده های بزک شده و توخالی فشار ندهید
  • خاتم IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    ۱۲ درصد سود+ ۵ درصد هم سهم بانکی جمعا ۱۶ درصد میشود
  • بازنشسته IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 0
    سلام میگن اقای ربیعی خودش از قشر ماهستش وضع بازنشسته ها اینه اگه نبود چی میشد اقای وزیرمحترم مادردوران بازنشستگی مخارج زندگیمان چند برابر شده چون بچه ها مان یادانشجو هستن که شهریه هاشان از جیب ماست یا درشرف ازدواج هستن که باز هم هزینش با ماست ویا ازدواج کردن هر روز با چند تا بچه خونه ما هستن وخدابه فریاد اندسته ای برسد که بدلیل کارهای سختی که داشته اند حالا بجای لذت بردن از دوران بازنشستکی دنبال ادرس پزشک های متخصص هستن اقای وزیر محترم تورا به خدا بیاو برای خودت باقیات صالحات درست کن به قول شاعر حالا که دستت می رسد کاری بکن / امیدوارم اقای وزیر بخوانند یا هرکی به ایشان دسترسی دارد به ایشان این پیام رو برسونن متشکرم /
  • ناشناس IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 0
    از جنس ما؟!!!!! باز هم وعده های سر خرمن.