معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: فرآیند ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از ۲۵ بهمن ماه سال جاری آغاز و به مدت زمان یک‌ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۵ بهمن ماه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمود خالقی ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب و نظر ایشان در ارتباط با حوزه‌های علمیه بیان کرد: رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مولود حوزه‌های علمیه معرفی کردند و به تبیین ارتباط تنگاتنگ حوزه و نظام پرداختند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رونق گرفت، تصریح کرد:‌ باید حوزه علمیه خواهران را مولود مبارک جمهوری اسلامی بدانیم که به برکت انقلاب اسلامی رونق و گسترش یافته است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران با اشاره به زمان تاسیس حوزه علمیه خواهران‌ گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) جامعةالزهرا (س)‌ برای تحصیل خواهران طلبه تاسیس شد و در تکمیل این کار ارزشمند با دستور مراجع تقلید حوزه علمیه خواهران سال 75، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور گفت: 447 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور به تربیت خواهران طلبه اهتمام دارند که تاکنون 37 هزار و 898 نفر درس خود را به پایان رساندند.

خالقی همچنین شمار خواهران طلبه‌ای که در حال حاضر به تحصیل اهتمام دارند را مورد توجه قرار دارد و گفت: 62 هزار و 476 نفر مشغول تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

وی با تبیین شمار مدارس علمیه سطح دو، سه و چهار، عنوان کرد: از مجموع 447 مدرسه علمیه خواهران در کشور، 382 مدرسه در سطح دو، 58 مدرسه در سطح سه و هفت مدرسه در سطح چهار به تربیت طلاب خواهر در سراسر کشور اهتمام دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور شمار طلابی که در سطح دو به تحصیل اهتمام دارند را 54 هزار و 205 نفر برشمرد و بیان کرد: 8 هزار و 209 نفر از خواهران طلبه در سطح سه و 62 نفر در سطح چهار به تحصیل اشتغال دارند.

 وی با اشاره به شمار فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور بیان کرد: 37 هزار و 46 نفر در سطح دو و 353 نفر در سطح سه از حوزه‌های علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شدند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تعداد دانش‌آموختگان در سطوح مختلف عنوان کرد: 37 هزار و 46 نفر در سطح دو و 352 نفر در سطح سه از حوزه‌های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به شرایط پذیرش خواهران طلبه در سطوح مختلف، گفت: پذیرش در سطح چهار فقط از فارغ‌التحصیلان سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران و پذیرش در سطح سه نیز از فارغ التحصیلان سطح دو صورت می‌گیرد.

خالقی شمار رشته‌های تحصیلی خواهران طلبه در سطح سه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این سطح، مجوز راه‌اندازی 12 رشته دریافت شده و در حال حاضر 10 رشته به خواهران طلبه ارائه می‌شود.

وی رشته‌های سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران را تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی دانست و گفت: مدرسی ادبیات عرب، فلسفه اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، کلام با گرایش امامت و کلام با گرایش مهدویت از دیگر رشته‌هایی است که در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی دو رشته دیگر در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: به زودی دو رشته «کلام با گرایش مذاهب» و «تبلیغ با گرایش حج» نیز به مجموع رشته‌های تحصیلی حوزه خواهران افزوده خواهد شد.

وی با تبیین رشته‌های سطح چهار حوزه علمیه خواهران، گفت: «فقه خانواده» و «تفسیر تطبیقی»‌ از رشته‌های این سطح بر شمرده می‌شود.

خالقی در بخش دیگری از سخنان خویش، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: از 25 بهمن ماه سال جاری همزمان با ولادت حضرت زینب(س) برای سطح دو و سه ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح دو آزمون ورودی انجام نمی‌شود، گفت: مصاحبه علمی برای پذیرش در این سطح از 20 تیر ماه سال آینده به مدت یک ماه صورت گرفته و نتایج آن در تاریخ 30 مرداد‌ماه 1395 اعلام می‌شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین شیوه پذیرش در سطح سه را مورد توجه قرار داد و گفت: هفت خردادماه سال آینده، آزمون ورودی این سطح برگزار شده و نتیجه نهایی آن در 11 شهریور اعلام می‌شود.

خالقی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.‌whc. ir از 25 بهمن ماه تا 25 اسفندماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.