حضور امروز «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در پارلمان این کشور برای سخنرانی با حاشیه هایی همراه بود.

 از گریه السیسی تا فریاد پیرزنی که در جستجوی پسرش بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز شنبه برای سخنرانی در صحن پارلمان و تحویل قوه قانونگذاری به مجلس نمایندگان به مقر پارلمان رفت که این حضور وی با حاشیه هایی همراه بود که برخی از آن عبارت است از:

گریه السیسی در ابتدای جلسه

در ابتدای جلسه «علی عبدالعال» رئیس مجلس نمایندگان مصر به ایراد سخن پرداخت و از تلاش های السیسی قدردانی کرده و برای او آرزوی توفیق کرد که همین سخنان عبدالعال باعث گریه السیسی شد.

فریاد پیرزنی که در جستجوی پسرش بود

در بیرون از ساختمان پارلمان پیرزنی گریه کنان سعی داشت وارد صحن پارلمان شده و سراغ پسرش را که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اما اطلاعی از وی نیست، از السیسی و یا یکی از مسئولان دولتی بگیرد.

این زن فریاد می زد: یکی به من بگوید پسرم کجاست؟

این پیرزن همچنان فریاد می زد و سعی داشت صدایش به گوش السیسی برسد اما برخی از زنان نماینده پارلمان سعی کردند وی را آرام کرده و به او وعده دادند که نهایت تلاش خود را برای پیدا کردن اثری از پسرش که یکسال و نیم پیش ناپدید شده است، بکار گیرند.

ناله ها و گریه های این پیرزن در حالی است که وزیر کشور مصر مدعی است هیچ فردی در زندان های این کشور به صورت «ناپدید شدن اجباری» یا حبس بدون آنکه کسی از مکان او خبر  داشته باشد، وجود ندارد.

نماینده ای که سخنان السیسی را قطع کرد

یکی از نمایندگان پارلمان در حین سخنرانی السیسی فریاد زد «جناب رئیس جمهور موضوع سد النهضه چی شد» که السیسی ابتدا نگاه چپی به وی انداخت و سپس بدون پاسخ دادن به سوال این نماینده، به سخنان خود ادامه داد.

السیسی: به مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم

السیسی در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که قوه قانونگذاری را که به عنوان یک امر استثنایی به دلیل شرایط سیاسی به رئیس جمهور واگذار شده بود، به پارلمان منتخب تحویل می دهد.

وی در سخنان خود به حملات مسلحانه که مصر از جولای 2013 با آن مواجه است، اشاره کرد و بر اصرار برای ادامه جنگ علیه تروریسم تاکید کرد و گفت که وظیفه نیروهای مسلح و پلیس حمایت از دولت و موسسات آن و نابودی تروریسم است.

وی اولویت‌های مجلس در دوره آتی را پرداختن به مسائل آموزش، بهداشت، رسانه ، معیشت، زنان و جوانان دانست.

این در حالی است که مجلس الشعب مصر در ژوئن 2012 در حالیکه اکثریت اسلام گراها در آن حضور داشتند به دستور شورای نظامی که در آن دوره حکومت بر مصر را بر عهده داشت، منحل شد و پس از آن عدلی منصور رئیس جمهور موقت و بعد از وی نیز عبدالفتاح السیسی در نبود پارلمان صدها قانون را وضع کردند که پارلمان منتخب اخیرا با همه آنها موافقت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.