۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 349430

پسر ۱۸ ساله ایرانی با نفوذ به ۶۰۰۰ سایت خارجی، نقاط ضعف این سایت‌ها را شناسایی و به مدیران آنها اطلاع‌رسانی کرد. متهم همچنین برای نشان دادن قدرت سایبری جوانان ایرانی سه سایت رژیم صهیونیستی را هک کرد.

نفوذ هکر ۱۸ ساله ایرانی به ۶۰۰۰ سایت خارجی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام‌جم ، هفته گذشته ماموران فتای استان خراسان رضوی هنگام رصد در فضای مجازی متوجه شدند سایت یکی از اداره‌های دولتی شرق کشور هک شده است که با بررسی موضوع، معلوم شد مسئولان این اداره با پی بردن به این موضوع، آن را به پلیس فتا اطلاع داده‌اند.
در این مرحله ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی همزمان با پلیس فتای سیستان و بلوچستان، تحقیقات برای یافتن این هکر را آغاز کردند تا این‌که روز‌های پایانی هفته گذشته ردپای پسر 18 ساله‌ای را در این باره به دست آوردند و با هماهنگی قضایی وی در خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.
متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به هک کردن اطلاعات و سایت اداره دولتی در شرق کشور اعتراف کرد.
جوان هکر در اظهاراتش گفت: هدف من از هک کردن سایت این اداره پی بردن به نقاط نفوذ و یافتن عیب‌های این سایت بود. چندی پیش پیامی به مسئولان این سایت دولتی ارسال و اعلام کردم که با بررسی بیشتر سایت خود، از نفوذ امنیتی آن اطلاع یافته و عیب‌های سایت خود را شناسایی کنند. آنها به این اخطارم توجه نکردند و مجبور شدم، سایت را هک کنم تا قدرت خود را نشان دهم.
متهم تصریح کرد: من یک هکر کلاه‌ سفید هستم و با ورود به سایت‌ها نقاط ضعف آن را شناسایی و به مدیران آن اطلاع‌رسانی می‌کردم. تاکنون 6000 سایت خارجی مربوط به سازمان، اداره و شرکت‌ های معروف و تجاری کشورهای مالزی، آلمان و آمریکا را هک کرده‌ام. علاوه بر آن به دلیل تنفری که از رژیم صهیونیستی داشتم، سه بار سایت‌های دولتی این رژیم را هک کردم. هدفم از هک کردن سایت‌ های خارجی فقط به رخ کشیدن قدرت سایبری ایران بود.
وی اضافه کرد: حتی برخی کشورها از جمله آمریکا و مالزی زمانی که متوجه شدند عیوب امنیتی سایت‌هایشان را پیدا کرده‌ام، به من پیشنهاد کار با حقوق بالا، ادامه تحصیل و اقامت دادند که خواسته‌هایشان را نپذیرفتم. در ایران نیز یک مرد از من خواست با دریافت هفت میلیون تومان سایت یک دانشگاه را هک کنم که خواسته‌اش را نپذیرفتم.
سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: از مسئولان سایت‌های داخلی کشورمان اعم از اداره‌های دولتی یا شرکت‌ها و دیگر سازمان‌ها می‌خواهیم ضریب امنیتی سایت‌هایشان را بالا ببرند تا هک نشود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مادر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    امیدوارم اونقدر باهوش باشیم که از این جوان به نحو احسن در جاهایی که نیاز داریم استفاده کنیم و قدر این جوونارو بدونیم