قدس آنلاین - یزد : مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزدگفت : مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد

۱۳ میلیارد ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان  کمیته امداد یزد هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، غلامرضا مشعلچی درنشست سالیانه کارگزاران فرهنگی با ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه این حوزه در سال 94 اظهار داشت: هم اکنون تعداد 5 هزار و 184 دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش در استان از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه سالجاری به بیش از 11 هزار نفر خدمات مشاوره فردی و گروهی با هدف ایجاد نشاط معنوی و ایجاد انگیزه تحصیلی برای دانش آموزان ارائه شده است افزود: در طی این مدت اقدامات موثری نیز در زمینه خدمات آموزش خانواده در سرفصل های دینی ـ اعتقادی، فرهنگی ـ اجتماعی و بهداشت روانی و فردی برای مددجویان تحت حمایت انجام شد و به بیش از 17 هزار نفر از این خدمات بهره برده اند.

 

مشعلچی به بخشی از خدمات ارائه شده به دانش آموزان تحت حمایت اشاره نمود و گفت : تامین کمک هزینه پوشاک، ایادب و ذهاب، پرداخت کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی، پرداخت هزینه تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش، پرداخت کمک هزینه آمادگی کنکور و راهیابی به دانشگاه و ... از جمله خدمات این نهاد مقدس به دانش آموزان تحت حمایت است.

 مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در خصوص فعالیت های کانونهای فرهنگی این نهاد نیز اظهار داشت: تعداد 6 کانون دائم این نهاد در سطح استان خدمات متنوعی را به جامعه هدف خود ارائه می کنند، این خدمات شامل: برگزاری کلاس های علمی و آموزشی، حرفه آموزی، سوادآموزی، مطالعه و تحقیق، حفظ قرآن کریم، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ... می باشد.

 وی با بیان اینکه در طول 9 ماهه امسال تعداد یک هزار و 300 نفر از مددجویان به اردوهای استانی و منطقه ای اعزام شدند افزود: شرکت کنندگان در این اردوها از برنامه های مختلفی همچون گلستان قرآنی، مسابقات قرآنی، تصحیح نماز و وضو و آموزشهای دینی و اعتقادی استفاده کردند.

غلامرضا مشعلچی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 49 نخبه فرهنگی تحت حمایت در زمینه های تحصیلی، ورزشی، قرآنی، ادبی و هنری در استان یزد شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان ساخت : در 10 ماهه سال94 مبلغی بالغ  بر 13 میلیارد و 800 میلیون ریال در زمینه های فرهنگی و تحصیلی و ... جهت دانش آموزان و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد پرداخت شده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.