یک مقام مسئول در سازمان امور دینی ترکیه اعلام کرد که امسال شاهد اقبال گسترده شهروندان این کشور به یادگیری قرآن بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که آمار علاقه‌مندان به یادگیری قرآن از آغاز سال جاری میلادی تاکنون سه برابر مدت مشابه سال قبل بوده است.

افزایش اقبال شهروندان ترکیه به یادگیری قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، این مقام مسئول در سازمان امور دینی ترکیه با اشاره به این مطلب گفت: این سازمان، طرح‌های مختلفی جهت کمک به شهروندان این کشور برای یادگیری قرآن راه‌اندازی کرده که آخرین آن‌ها، طرح «آموزش قرآن براساس نیازهای شهروندان» است.
وی افزود: براساس این طرح، مؤسسات و مراکزی در زمینه آموزش قرآن راه‌اندازی می‌شوند که در اوقات مختلف روز فعالیت می‌کنند، به‌‌طوری که دانش‌آموزان و کارمندان نهادهای دولتی پس از بازگشت از مدارس و محل کار می‌توانند در این مراکز به یادگیری قرآن بپردازند.
این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان امور دینی ترکیه همچنین، مؤسسه‌های آموزش قرآن ویژه بانوان در نوبت صبح را برای زنان خانه‌دار افتتاح کرده است.
وی گفت: مراکز آموزش قرآن شبانه از دیگر طرح‌های این سازمان است که این مراکز بیشتر متناسب با وقت دانش‌آموزان و کارکنان نهادهای دولتی است و آن‌ها پس از بازگشت از مدارس و محل کار خود می‌توانند به این مؤسسه‌های آموزش قرآن ملحق شوند.
این مقام مسئول در سازمان امور دینی ترکیه در پایان گفت: تأسیس و راه‌اندازی مؤسسه‌های آموزش و حفظ قرآن متناسب با گروه‌های سنی مختلف از دیگر طرح‌های این سازمان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.