قدس آنلاین – رها واعظی: روسیه تصمیم دارد که سیستم عامل کامپیوترهای دولتی خود را به لینوکس تبدیل کند و احتمالا با این کار قصد دارد به مایکروسافت دهن کجی کند.

روسیه، سیستم عامل کامپیوترهای دولتی خود را از مایکروسافت به لینوکس تبدیل می کند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی یکی از مسوولین اینترنتی روسیه، در گفت و گویی عجیب عنوان کرده است که به زودی همه ی کامپیوترهای دولتی، به جای سیستم عامل ویندوز، مجهز به سیستم عامل لینوکس خواهد شد.

به گفته ی مقامات روسیه، این عمل، واکنشی در برابر شرکت های ایالات متحده ی آمریکا می باشد که به تازگی کسب و کار در کریمه را تحریم کرده اند.

کریمه، شبه جزیره یی می باشد که تحت کنترل روسیه قرار گرفته است. بیش از 22 هزار مقام محلی در این اقدام پیش قدم شدند.

این اقدام روسیه، یکی از راه های این کشور برای مجازات شرکت های غربی می باشد.

این مقام روسی در مصاحبه ی خود همچنین اشاره کرده است که کمپانی هایی مانند گوگل باید مالیات بیش تری پرداخت کنند.

کشور روسیه قصد دارد مالیات بیش تری را با ارزش افزوده ی 18 درصد بر شرکت های غربی تحمیل کند و این میزان ارزش افزوده تقریبا بیش از 300 میلیارد روبل از درآمدهای به دست آمده توسط بزرگ ترین شرکت های فناوری می باشد.

به این ترتیب، شرکت های داخلی روسیه مانند موتور جست و جوگر یاندکس، فرصت بیش تری برای رقابت با رقبای آمریکایی خود کسب می کنند.

در حال حاضر پرداخت مالیات برای خرید از گوگل پلی در روسیه بستگی به کشوری دارد که گوگل پلی در آن است، اما این شرایط در روسیه وجود ندارد.

در حال حاضر، کره ی شمالی نیز دارای نسخه ی خود از لینوکس می باشد و از مایکروسافت استفاده نمی کند.

اگر روسیه با این حرکت بتواند در مدیریت خود به موفقیت برسد، حرکت جالب و جدیدی در مجموعه های دولتی دنیا آغاز خواهد شد و این موضوع به ضرر کشورهای غربی خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید تلاش دولت روسیه برای تجربه ی لینوکس به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.