قدس آنلاین- تبریز: با حضور مسئولان استانی و شهر از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز با ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

بزرگترین مسیرگشایی ۱۰ سال اخیر شهرداری تبریز افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، یعقوب هوشیار شهردار منطقه پنج تبریز اظهار داشت: بزرگراه  دوکمال تبریز بزرگ‌ترین پروژه مسیرگشایی 10 سال اخیر تبریز است که با درایت و تدبیر شهردار و شورای کلانشهر تبریز آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: فاز اول پروژه دوکمال با 900 میلیارد ریال اعتبار برای تملک و عملیات عمرانی به طول دو کیلومتر در حد فاصل میدان شهید شفیع‌زاده تا بارنج به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه 5 تبریز با تاکید بر کارکرد فرامنطقه‌ای بزرگراه 60 متری دو کمال گفت: پروژه دو کمال با هدف کاهش و انتقال بار ترافیکی ورودی شرق تبریز از مرکز شهر احداث شده است و با تکمیل این بزرگراه و بهره‌برداری از بارنج تا جاده تهران بار ترافیکی شرق تبریز به جای مرکز شهر از مسیر چای کنار به نقاط مختلف شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه دوکمال گفت: از دیگر کارکردهای مهم اجرای این پروژه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین هدایت آب‌های سطحی واقع در مسیر را می‌توان نام برد.

هوشیار با اشاره به افتتاح همزمان 5 پروژه مهم شهرداری منطقه 5 تبریز با بودجه‌ای معادل 100 میلیارد تومان افزود: فرهنگ‌سرای کوی استانداری، ایستگاه آتش‌نشانی کوی نصر، مسیرگشایی 18 متری کوی سرم‌سازی و قرائت‌خانه شهرک باغمیشه نیز با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار به همراه فاز اول پروژه بزرگ دوکمال با اعتبار 90 میلیارد تومان به همت تلاشگران شهرداری منطقه 5 به بهره برداری رسید.

به مناسبت گرامیداشت سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز، با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، چند تن از اعضای شورای شهر و جمع کثیری از شهروندان، این پروژه‌ها در این منطقه به بهره‌برداری رسید و در حاشیه نیز گروه‌های هنری اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.