رئیس جمعیت هلال‌احمر هشدار داد: با توجه به شرایط حساس تهران که برخی نقاط آن از شهر بم نیز آسیب پذیرتر است، ضروری است تا قبل از مردم، حساسیت لازم درباره زلزله تهران میان مسئولان ایجاد شود و شبکه‌سازی امداد در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 برخی نقاط تهران آسیب پذیرتر از بم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید امیرمحسن ضیائی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تابش (تشکیل تیم امداد باربران شهری) با همکاری هلال‌احمر منطقه 12 و شهرداری تهران، اظهار داشت: مهمترین وظیفه هلال‌احمر ایجاد تاب‌آوری در جامعه و راه‌اندازی شبکه‌های امدادرسانی با بهره‌گیری از ظرفیت نزدیک‌ترین گروه‌ها به مردم است.

وی در شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر ضمن تبریک مجدد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور بی نظیر مردم و رهبری حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد، اظهار کرد: امروز انقلاب شکوهمند اسلامی با گذشت 37 سال، به جوانی برومند تبدیل شده و انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هر زمان مردم در صحنه حاضر شوند به پیروزی دست خواهیم یافت و همه ما به عنوان کسانی که مسئولیتی در این نظام اسلامی داریم باید این حضور مردمی در 22 بهمن را پاس داشته و زمینه همراهی بیشتر مردم را فراهم کنیم.

ضیائی با تاکید بر این که همه مسئولان نظام وظیفه دارند تا زندگی و معیشت مردم انقلابی ایران اسلامی را تامین کنند، تصریح کرد: مهمترین وظیفه‌ای که می‌توان به آن جامه عمل پوشاند، خدمت شبانه‌روزی به مردم است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره اجرای طرح تابش (تشکیل تیم امداد باربران شهری)، توضیح داد: با توجه به شرایط حساس تهران که برخی نقاط آن از شهر بم نیز آسیب پذیرتر است، ضروری است تا قبل از مردم، حساسیت لازم درباره زلزله تهران میان مسئولان ایجاد شود و شبکه‌سازی امداد در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ضیائی افزود: بر این اساس اجرای طرح‌هایی چون تابش (تشکیل تیم امداد باربران شهری)، کمک بسیاری به تشکیل شبکه‌های مردمی امدادرسان خواهد کرد و لذا لازم است تا معاون آموزش، پژوهش و فناوری، رئیس سازمان امداد و نجات، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، مشاور علمی و فناوری جمعیت، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری هلال و رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره طرح تابش کارشناسی‌های لازم را انجام دهند تا این طرح هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

ضرورت بهره‌گیری از توان خیرین و هموطنان نوع‌دوست ایرانی در خارج از کشور

ضیائی به ضرورت بهره‌گیری از توان خیرین و هموطنان نوع‌دوست ایرانی در خارج از کشور که در حدود 5 هزار نفر است، تصریح کرد: در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های موجود برای جلب کمک‌های مردمی هموطنان خارج از کشور، به عنوان منبع عظیم مردمی، استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: این پایگاه باید علاوه بر کارکردهای خبری، به محلی برای تبادل نظر اعضاء و داوطلبان و رجوع مردم به‌منظور افزایش فعالیت‌های داوطلبی تبدیل شود و در این زمینه می‌توان از تجارب جمعیت های موفق استفاده کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.