حذف و اسقاط خودروهای فرسوده با تصویب نشست مقابله با آلایندگی کلانشهرها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

حذف و اسقاط خودروهای فرسوده با سرعت بیشتر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه مقابله با آلایندگی کلانشهرها با اولویت شهر تهران در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور، روز یکشنبه به ریاست محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد.

وزیر نیرو، رؤسای سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و استاندارد و معاونین وزرای صنعت، معدن و تجارت، نفت و راه و شهرسازی و شهرداری تهران، سازمان هواشناسی و سازمان کنترل کیفیت هوای تهران از جمله شرکت‌کنندگان در این جلسه بودند.

این جلسه در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تهیه برنامه‌های دقیق و دارای زمانبندی مشخص برای مقابله با آلایندگی هوای کلانشهرهای کشور با اولویت شهر تهران و ارائه پیشنهادات اصلاحی در زمینه قوانین و مقررات، مصوبات و آئین‌نامه‌ها و روزآمد نمودن آنها و نیز تعیین اولویت‌هایی که سهم بالایی در آلایندگی هوای کلانشهرها دارند از جمله از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده از قبیل تاکسی، مینی‌بوس و موتورسیکلت، تقویت حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو، گازسوز کردن خودروهای عمومی، انتقال و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده با اولویت واحدهای صنعتی غیر مجاز تشکیل شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مربوط به آلایندگی کلانشهرها به‌ویژه شهر تهران، تصمیمات ذیل را اتخاذ کردند:

1-  گاز نیروگاه‌ها صرفاً در شرایط اضطرار و بدون اخذ مجوز از مراجع ذیربط و صرفاً توسط وزارت نفت قطع شود.

2-  واحدهای صنعتی آلاینده با اولویت واحدهای غیرمجاز در اولویت تعطیل بوده و یا باید نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند.

3-  تدابیر لازم برای سرعت بخشیدن به حذف و اسقاط خودروهای فرسوده که 80 درصد سهم آلایندگی هوای تهران را به خود اختصاص داده‌اند، اتخاذ گردد.

4-  حداکثر ظرف مدت دو هفته برنامه تلفیقی دقیق اجرایی و عملیاتی یکساله دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی تهیه و ارائه شود.

5-  تعدادی پیشنهاد اجرایی توسط سایر دستگاه ها ارائه گردید و مقرر شد در دبیرخانه کارگروه پس از کارشناسی به کارگروه ارائه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.