قدس آنلاین – رها واعظی: لوکزامبورگ قصد دارد، سرمایه گذارانی برای کشف منابع طبیعی خارج از کره ی زمین، جذب کند.

جذب سرمایه گذاران برای کشف منابع طبیعی خارج از کره ی زمین

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، لوکزامبورگ به تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد برای ایجاد چهارچوب های حقوقی در پشتیبانی از سرمایه گذاران در زمینه ی کشف منابع طبیعی خارج از کره ی زمین اقدام کند.

پیش از این نیز، اوباما، قراردادی مبنی بر قانونی شدن استفاده ی تجاری از ثروت ها و منابع طبیعی موجود در کره ی ماه و اجرام آسمانی را امضا کرد.

براساس این قانون اگر یک فرد حقیقی و یا یک شرکت حقوقی آمریکایی، ماده یی قابل استفاده بر روی کره ی ماه و یا اجرام آسمانی کشف کند، این ماده منحصرا متعلق به وی خواهد بود.

در حال حاضر نیز دولت لوکزامبورگ در نظر دارد تا چهارچوبی قانونی برای فرآهم آوردن امکان بهره برداری از فضا را ایجاد کند.

براساس طرح لوکزامبورگ، شرکت ها وافرادی که قصد سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه ی بهره برداری از منابع طبیعی اجرام آسمانی را دارند، اگر سرمایه گذاری خود را در این کشور آغاز کنند، از حمایت های قانونی بهره مند خواهند شد.

کشور لوکزامبورگ قصد دارد در برخی از طرح های تحقیقاتی و توسعه یی در زمینه ی بهره برداری از منابع طبیعی موجود در فضا سرمایه گذاری کند و همچنین در برخی سرمایه گذاری های مرتبط با این حوزه به صورت تجاری شریک شود.

تا کنون، دو شرکت آمریکایی که در حوزه ی توسعه ی روش های بهره برداری از منابع معدنی سیارات و اجرام آسمانی فعالیت دارند، علاقمندی خود را برای همکاری با این کشور اعلام کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.