رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: در آخرین ارزیابی صورت‌گرفته عملکرد سالانه وزارت جهاد کشاورزی در رابطه برترین سازمان‌های وابسته به این نهاد سه استان آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی به عنوان سازمان‌های برتر کشور معرفی شدند.

خراسان رضوی به عنوان یکی از سه سازمان‌ برتر وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مجتبی مزروعی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در خراسان رضوی 48 مرکز جهاد کشاورزی فعال است که اعتبار آنها در سال گذشته 247 میلیون تومان بود که این عدد در امسال به 960 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: سال گذشته 9 دستگاه خودروی کشاورزی برای مراکز استان خریداری شد و اگر بخواهیم 50 درصد دهستان‌ها تحت پوشش قرار بگیرد باید 20 کد دیگر اضافه شود و اکنون 46 مرکز کد دار و 4 مرکز فاقد کد در استان فعال هستند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با اشاره به اختصاص امتیازات و مزایا به مناطق برتر استان، خاطرنشان کرد: جلسات استانی به طور مستمر و ماهانه برگزار می‌‍شود و دستورالعمل‌های اجرایی آن هم ابلاغ شده است و هر ماه عملکرد منطقه‌های خراسان رضوی در بحث مکانیزاسیون، کود، توسعه کشت گلخانه‌ای، کشت کلزا، چغندر، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای و دیگر آیتم‌های سازمانی ارزیابی می‌شود و مزایا و اعتبارات براسس پیشرفت‌ها داده می‌شود.

مزروعی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز نمونه استان در سطوح یک تا سه تقسیم شده که نیشابور، بردسکن، قوچان و تربت‌حیدریه جزو برترین‌های استان بودند و تمام برنامه‌های مراکز از روی یک سیستم مدرن علمی ارزیابی می‌شود.

وی تأکید کرد: برای تجهیز 50 مرکز کشاورزی خراسان رضوی اعم از خودرو و سایر ملزومات نیازمند اعتبار 10 میلیارد تومانی برای سال 1395 هستیم و امیدواریم که این اعتبار موردنیاز از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به استان تزریق شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با بیان اینکه این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های برتر وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است، گفت: در آخرین ارزیابی صورت‌گرفته عملکرد سالانه وزارت جهاد کشاورزی در رابطه برترین سازمان‌های وابسته به این نهاد سه استان آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی به عنوان سازمان‌های برتر کشور معرفی شدند که این موفقیت را حاصل لطف الهی، عنایات ویژه ولی نعتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تلاش و پشتکار تمامی فعالان بخش کشاورزی استان اعم از مسئولان و کشاورزان می‌دانیم.

مزروعی گفت:  به صورت داوطلبانه در طرح نظام نوین ترویج حاضر شده و امیدواریم که همچون سایر حوزه‌های جهاد کشاورزی در یان عرصه هم سربلند باشیم.

وی با اشاره به تامين تسهيلات 105 ميليارد توماني مكانيزاسيون كشاورزي در خراسان رضوي  طي دو سال اخير افزود: با اين تسهيلات 1800 دستگاه تراكتور  ،47 دستگاه كمباين،650 دستگاه ادوات كشاورزي 25 دستگاه بذر كار كشت مستقيم و ... توسط كشاورزان خريداري شده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي عنوان کرد: در سال 1394 ضريب اشتغال بخش كشاورزي در خراسان رضوي  3/5 در صد افزايش داشته و دليل آن هم تأمين تسهيلات 100 ميليارد توماني بوده است كه موجب رونق كارخانجات لوازم و ادوات كشاورزي شده است.

مزروعی تعداد تراكتورهاي موجود در سطح خراسان رضوي را 31 هزار و 700 دستگاه بيان كرد و گفت: حدود 11 هزار دستگاه آن نياز به نوسازي  ناوگان دارد.

وی از وجود 150 ميليار تومان طرح آماده آبياري نوين خبرداد و گفت: در سال 1394 اعتبار مصوب آبياري تحت فشار در استان 70 ميليارد تومان (براي 20 هزار هكتار) بوده  كه تاکنون30 ميليارد تومان آن اختصاص يافته است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي بیان کرد: یازدهمین نمايشگاه بين‌المللي كشاورزي (ماشين‌آلات، نهاده‌ها و مكانيزاسيون) با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان رضوی و 300 شركت توليد کننده از تاریخ 29 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی در مشهد برگزار مي‌شود.

مزروعی افزود: نمایشگاه مکانیزاسیون امسال در سطح 18 هزار متر مربع و با حضور شركت‌هايي از ایران، ايتاليا، اسپانيا، چين، آلمان، اتريش، كانادا، فرانسه  و تركيه برگزار می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.