رئیس پلیس راهور با اشاره به کشته‌شدن ۱۴ هزار نفر در جاده‌های کشور طی ۱۰ ماه امسال گفت:‌ قبل از نصب دوربین در تونل توحید شاهد کشته‌شدن رانندگان بودیمکه پس از نصب دوربین خوشبختانه تلفات جانی در این تونل نداشته‌ایم.

تلفات جانی ۱۴ هزار نفر تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه امسال

به‌گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور در مراسم بهره‌برداری از سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور، با اشاره به اجرای طرح زمستانی در جاده‌های کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم دنیا حفظ جان انسان‌ها در رفت و آمد است؛ وضعیت کشورمان در سال‌های اخیر براساس آمارها خوب است اما کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در اثر تصادفات کشته می‌شدند اما امروز شاهد کاهش بیش از 10 هزار نفر هستیم.
سردار مهری تصریح کرد: اگر جهت‌گیری رشد صادفات و کشته‌ها را در سال 84 را بررسی کنیم، امروز باید بیش از 60 هزار نفر کشته می‌َشدند اما با تلاش دست‌اندرکاران و ارتقای فرهنگ ترافیک، این آمار کاهش یافته و در پایان سال 93، 16 هزار و 800 نفر کشته شدند.
وی با بیان اینکه این آمار زیاد است، گفت: براساس آمار سازمان پزشکی قانونی در 10 ماه امسال بیش از 14 هزار نفر کشته شدند که 73 درصد مربوط به جاده‌های برون شهری است.
سردار مهری یادآور شد: دوربین های در اختیار پلیس و سازمان راهداری که حدود 400 دوربین بوده است، با توافق به عمل آمده توانستیم یک سامانه یکپارچه را برای کنترل تردد در جاده‌ها برنامه ریزی شود.
رئیس پلیس راهور با اشاره به  اینکه سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور بسیار اثرگذار خواهد بود،‌گفت:‌ با راه‌اندازی سایر فازهای مربوط به سیستم‌های هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور بروز تصادفات رانندگی به‌طور قطع کاهش می‌یابد.
سردار مهری در خاتمه با یادآوری اینکه قبل از نصب دوربین در تونل توحید شاهد کشته‌شدن رانندگان بودیم،‌ متذکر شد:‌ خوشبختانه پس از نصب دوربین تلفاتی جانی در این تونل نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.