۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 351584

دانشمندان علوم فضایی موفق به کشف آثار برجای مانده از جاری شدن سیلاب در گذشته مریخ شدند.

کشف آثار سیلاب باستانی در مریخ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آژانس فضانوری اروپا (اسا) تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرده که بار دیگر این سیاره مرموز و گذشته آن را در متن خبرهای جذاب علمی جهان قرار داده است.

در این تصاویر که توسط مدارگرد Mars Express تهیه و راهی زمین شده است آثار گسترده ای به چشم می خورد که نشان می دهد در گذشته های دور جریانهای آبی چشمگیری در این سیاره وجود داشته است و حالا اثرات آنها در قالب برجستگیها و فرورفتگی های مشخص قابل رؤیت است.

مدارگرد Mars Express از جمله کاوشگرهای روباتیکی ارزشمند دانشمندان در توسعه علوم فضایی به شمار می آید که پیشتر نیز درباره مریخ اطلاعات قابل توجهی تهیه و راهی زمین کرده بود تا دانشمندان به درک بهتری درباره گذشته این سیاره مرموز دست پیدا کنند.

در تصاویر جدیدی که توسط این مدارگرد روباتیکی تهیه و راهی زمین شده است بخشهای غربی Arda Valles در مریخ به نمایش کشیده شده است. این منطقه در فاصله ۲۶۰ کیلومتری شمال حفره معروف Holden Crater واقع شده است. در هر پیکسل از این تصویر ۱۴ متر از مریخ به نمایش درآمده است.

در سمت چپ این تصویر الگوی بزرگی از دره های متأثر از جریانهای آبی دیده می شود.

کشف آب در مریخ همواره یکی از چالشهای اصلی دانشمندانی به شمار می آید که تلاش می کنند سرنخهایی درباره احتمال وجود رگه هایی از حیات در این سیاره پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.