معاون آموزش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از امکان انتخاب استان محل آموزش توسط پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: متقاضیان در اسفند ماه ۸۰ ساعت دروس غیر حضوری را به صورت آنلاین آموزش می‌بینند.

امکان انتخاب استان محل آموزش توسط پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ ارائه ۸۰ ساعت آموزش غیر حضوری در اسفند

به گزارش قدس آنلاین،علی پورکمالی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌و‌گو با فارس، از برگزاری دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 9 قطب استانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: استان‌های تهران، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان با توجه به توزیع و پراکندگی متقاضیان برای آموزش انتخاب شده‌اند.

* تعداد نفرات در کلاس‌ها حداکثر 25 و حداقل 10 نفر است

وی تصریح کرد: تلاش شده است که کلاس‌ها با ظرفیت حداکثر 25 نفر دایر شود و البته کلاس‌هایی با تعداد 10 نفر نیز داریم که برای آنها دوره‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

*رشته حسابداری بیشترین متقاضی آموزش با 150 نفر

پور کمالی تعداد متقاضیان رشته حسابداری را از بقیه رشته‌ها بیشتر دانست و افزود: این رشته با 150 نفر بیشترین آمار را دارد که پذیرفته‌شدگان در 6 قطب آموزشی در سراسر کشور آموزش‌های معلمی را خواهند گذراند.

* عدم هزینه برای دانشگاه و حفظ حد نصاب نفرات کلاس‌ها، 2 شرط برای موافقت انتقال به استان مورد نظر متقاضی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از امکان انتخاب استان محل آموزش توسط پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برخی از متقاضیان، استان محل خدمتشان با استانی که آموزش می‌بینند متفاوت است که این موضوع سبب زحمت و نیز دغدغه آنها شده است و در این راستا اگر نقل و انتقال آنها هزینه‌ای را برای دانشگاه نداشته و نیز حد نصاب لازم نفرات کلاس‌ها حفظ شود، می توانند درخواست انتقال به استان مورد نظر خود برای طی کردن دوره‌های آموزشی را داشته باشند.

*عدم برگزاری کلاس های حضوری در اسفندماه

وی در خصوص شروع دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در اسفند ماه موضوع انتخابات را در پیش داریم و نیز تردد جاده ای و حمل و نقل در این ماه با ازدحام و مشکلاتی همراه است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، متقاضیان در اسفند ماه باید 80 ساعت دروس روانشناسی تربیتی و اصول و روش های یاد دهی و یادگیری را بگذرانند، در نظر گرفته شد که این دروس را به صورت الکترونیکی و یکپارچه در سراسر کشور برگزار شود.

پور کمالی ادامه داد: به متقاضیان شناسه کاربری و رمز داده می شود و آنها به سیستم دانشگاه وصل شده و می‌توانند 3 روز در هفته به صورت آنلاین با اساتید در تماس باشند و آموزش ببینند و نیز افرادی که دسترسی آنلاین ندارند این محتواهای الکترونیکی به صورت آفلاین بوده و می‌توانند در آینده از آن استفاده کنند.

*حضور در هنرستان‌ها از 15 فروردین سال 1395

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از 15 فروردین سال 1395 در هنرستان‌ها دوره کارورزی را خواهند گذراند، تصریح کرد: از پانزده تا هفدهم اسفند ماه سال جاری متقاضیان به ادارات آموزش و پرورش محل آموزش خود مراجعه می‌کنند و هنرستانی که باید دوره کارورزی را بگذرانند مشخص شده و ابلاغ خواهند گرفت.

*مرداد سال بعد زمان امتحانات است/ نمره قبولی: 12

وی در خصوص امتحانات پایان دوره، گفت: اواخر مرداد ماه سال 1395 دوره های آموزشی تمام می‌شود و متقاضیان باید در امتحانات پایان دوره شرکت کنند که طبق مصوبه گروه هماهنگی تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش، نمره قبولی در این امتحانات 12 است و افرادی که نمره کمتر از این نمره را کسب کنند، باید در شهریورماه دوباره این درس را امتحان دهند.

*شهریور سال بعد زمان امتحان جامع/ معدل حد نصاب: 16

پور کمالی همچنین از برگزاری آزمون جامع در شهریور ماه سال 1395 خبر داد و افزود: معدل کسب شده متقاضی در این آزمون باید بالای 16 باشد و در صورتی که فرد معدل حد نصاب لازم را کسب کند، گواهی کسب صلاحیت‌های معلمی گرفته و وارد مدارس برای تدریس می‌شود و افرادی که معدل حد نصاب لازم را کسب نکنند، گواهی موقت به آنها داده می‌شود و دوباره از آنها آزمون گرفته و اگر حد نصاب لازم را کسب کنند به کار خود ادامه می‌دهند و در غیر این صورت از آموزش و پرورش خارج می‌شوند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.