دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه نباید از آسیا دو نفر بعنوان کاندیدای ریاست فیفا در انتخابات شرکت می کردند، گفت: به نظرم AFC استراتژی خوبی برای انتخابات فیفا نداشت.

استراتژی AFC برای انتخابات فیفا اشتباه بود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی محمدنبی در تحلیل خود از انتخابات ریاست فیفا عنوان کرد: نتایج انتخابات نشان داد که رقابت نزدیکی بین اینفانتینو و شیخ سلمان وجود داشت بنابراین اگر علی بن حسین کاندیدا نمی شد و کشورهای آسیایی که به وی رای دادند به شیخ سلمان رای می دادند آنوقت اینفانتینو نمی توانست برنده انتخابات باشد.

وی در این باره اضافه کرد: در واقع می توان گفت AFC استراتژی خوبی برای انتخابات فیفا نداشت و آسیایی ها برای انتخابات فیفا یکدست نبودند برای همین بود که دبیرکل یوفا توانست بعنوان رئیس فیفا برگزیده شود. در صورتی که اگر استراتژی بهتری داشتند و یکدست عمل می کردند می توانستند ریاست فیفا را بدست آوردند.

نبی درباره اینکه با انتخاب اینفانتینو شرایط برای فوتبال آسیا چگونه رقم خواهد خورد، گفت: سابقه نشان داده که فیفا باید در چارچوب مصوبات کمیته اجرایی خود حرکت کند. اینفانتینو در موضوعات تبلیغاتی خود یادآور شد که سهمیه آسیا را در جام جهانی به عدد ۶ خواهد رساند. اگر این ادعای وی تبلیغاتی بوده که روی آن نمی شود حساب باز کرد اما اگر درست بوده باشد هم باید در کمیته اجرایی فیفا مورد تصویب قرار گیرد.

دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ هم در قطر برگزار می شود فیفا باید عملا با آسیایی ها تعامل کند تا خللی در برگزاری این رقابتها ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حمایت ایران از اینفانتینو، آیا مناسبات بهتری را با فیفا خواهیم داشت، عنوان کرد: فدراسیون ایران همواره روابط خوبی داشته و به نظرم رابطه با فیفا مستحکم‌تر خواهد شد.

نبی در خصوص اینکه آیا رئیس جدید فیفا در ماجرای جو سازی های اخیر کشورهای عربی علیه ایران دخالت خواهد کرد، گفت: بعید می دانم که این اتفاق رخ بدهد. ایران بعنوان فدراسیون برتر آسیا است و AFC به ایران نیاز دارد. ضمن اینکه حاشیه سازی کشورهای عربی برای ما مشکلی ایجاد نمی کند. البته تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مشاوران حقوقی که دارند باید درست عمل کنند.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: فیفا اساسا در این مسایل ورود نمی کند و استقلال فدراسیون را زیر سوال نمی برد. ولی اگر حقی از باشگاهها ضایع شود خود باشگاه‌ها باید در دادگاه CAS بدنبال حق خواهی باشند و فدراسیون و سازمان لیگ نمی توانند ورود کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.