قدس آنلاین: هم اکنون مشکل اصلی نظام سلامت برای ورود به مباحث بین رشته‌ای قرآن و سلامت نبود حلقه وصل و ارتباط مناسب بین پزشکان قرآن پژوه و طلاب علاقمند به طب است.

مشکلات ورود به طب قرآنی از زبان وزیر بهداشت

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود نظام سلامت به مطالعات میان رشته‌ای قرآن و طب را موجب استفاده از ظرفیت‌های سلامت قرآن دانست.

 

وی افزود: امیدواریم از طریق راه‌اندازی دانشکده طب و دین و تربیت افرادی که علاقمند به حوزه‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت هستند و توانایی و صلاحیت لازم برای این کار را نیز دارند، بتوانیم به صورت مستقیم به قرآن پژوهشی در امر پزشکی ورود پیدا کنیم.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: با راه‌اندازی دانشکده و رشته طب و دین مطمئنا در آینده شاهد تربیت محققینی هستیم که می‌توانند از طریق پیام‌های سلامت قرآنی به مردم کمک کنند، هرچند در حال حاضر در حوزه علمیه افرادی هستند که در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌اند.

 

وی ابراز کرد: در حال حاضر مشکل اصلی نظام سلامت برای ورود به مباحث بین رشته‌ای قرآن و سلامت نبود حلقه وصل و ارتباط مناسب بین پزشکان قرآن پژوه و طلاب علاقمند به طب است.

 

هاشمی خواستار این شد که دانشگاه علوم پزشکی قم از فرصت ایجاد رشته طب و دین برای ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند تا بتوان با راه‌اندازی حلقه‌های قرآن‌پژوهی و طب از ظرفیت‌های قرآن در حوزه سلامت استفاده کرد.

ایکنا

انتهای خبر/

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.