مستند «حقیقت های ناگفته» به روایت زندگی زنی می پردازد که در جریان رزمایشی در خلیج فارس، مانع بروز جنگی در حد جنگ جهانی سوم شده است.

روایت زندگی زنی که مانع جنگ جهانی سوم شد از شبکه مستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حمید فرج الهی تهیه کننده و کارگردان «حقیقت های ناگفته» درباره تولید این مستند توضیح داد: پس از خبری که در یکی از روزنامه های استرالیا خواندم با زنی قرار مصاحبه گذاشتم که در روستای حاشیه شهر کامبرا پایتخت استرالیا مستقر بود. با گروه تولید مستند سراغ او رفتیم و متوجه شدیم حرفهایی که می زند با مطالب روزنامه های نیویورک تایمز و واشگنتن پست مطابقت دارد و واقعیت است.

رزمایشی که میتوانست آغاز جنگ باشد
وی افزود: اگر او نبود در سال 2007 جنگی در خلیج فارس رخ می داده که شاهد به جنگ جهانی سوم تبدیل می شده است. او در آن سال مشاور کاخ سفید در زمان بیل کلینتون و در کویت ساکن بوده است و با ایرانی ها نیز ارتباط داشته است. اتفاقی که به آن اشاره کردم نیز به رزمایشی مربوط می شود که یک ناوگان آمریکایی در خلیج فارس انجام می دهد. اما نکته اینجا بوده که آن ناوگان در خصوص رزمایش خود، نه به کاخ سفید و نه به هم پیمانان در خلیج فارس اطلاعی نداده بوده است.
این مستندساز یادآور شد: این اتفاق هم در زمانی می افتد که آنقدر تنش ها مثل همین حالا در خلیج فارس بالا بوده که کوچکترین درگیری می توانسته به یک جنگ بزرگ تبدیل شود. اما زمانی که گینیس تاد از این موضوع باخبر می شود سریعا به کاپیتان کشتی اطلاع می دهد که شما حتما باید به هم پیمانان ما اطلاع بدهید تا درگیری پیش نیاید. او همچنین این موضوع را به سرعت به کاخ سفید اطلاع می‌دهد. گفته می‌شود پس از این، این رزمایش به کویت، عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس اطلاع داده شده وحتی انجام آن را به ایران نیز اعلام کرده اند.

عصبانیت گروه ای پک از برملا شدن نقشه جنگ علیه ایران
فرج الهی تأکید کرد: مشکل این زن از آن رو که کاپیتان کشتی از طرف صهیونیست ها حمایت می شده و دنبال جنگ تمام عیار بوده، پس از این آغاز می شود. «حقیقت های ناگفته» از گروه ای پک در آمریکا حرف می زند که شامل صهیونیست ها و افراد تندرو هستند؛ کسانی که همواره سعی دارند سیاست های خارجه آمریکا را تغییر شکل بدهند و گرچه در سال 2007 تصمیم داشتند جنگ علیه ایران راه بیندازند اما به دلیل برملا شدن نقشه هایشان توسط این زن، کاری می کنند که او به خاطر ترس از جان خود و خانواده اش به استرالیا فرار کند.
وی تصریح کرد: پس از آن اف بی آی چند بار سعی کرده بود تاد را به سفارت آمریکا در کامبرا که جزو خاک آمریکا محسوب می شود ببرد و سپس برای محاکمه به آمریکا منتقل کند اما او در نقطه دوردستی زندگی میکند. با این حال چندین بار او را تهدید کرده اند و یک بار مار مرده جلوی خانه اش پیدا کرده بود یا دوربین های خانه اش را دستکاری کرده بودند.
کارگردان «حقیقت های ناگفته» ادامه داد: او زبان فارسی میداند و با افراد مختلف ایران آشنا است. غذاهای ایرانی را دوست دارد و در کویت با تعزیه های عاشورایی که جزو فرهنگ ایرانی به حساب می آیند نیز آشنا شده بود و عکسهایی از این مراسم نیز داشت. تاد در واقع جان خود را به خطر انداخته بود تا جلوی جنگ را بگیرد؛ به قیمت اینکه همچنان فراری است و هنوز از این ترس دارد که روزی بلایی سر او بیاورند.

آمریکا حرفتان را دوست نداشته باشد خاموشتان میکند
فرج الهی خاطرنشان کرد: او در پایان گفتگویمان هم حرف قشنگی می‌زند و می‌گوید:«وقتی آمریکا چیزی را که شما می گویید دوست نداشته باشد، به سرعت خاموشتان می کند.» درست مثل اتفاقی که برای شبکه پرس تی وی در مناطق مختلف دنیا افتاد.
وی در پایان گفت: در این مستند می فهمیم حتی کاخ سفید هم تصمیم گیرنده نیست و گروه تندرویی که در آمریکا زیاد هستند تعیین تکلیف می کنند. برای آنها به هیچ وجه سازمان ملل ملاک است و چیزی که خودشان می گویند ملاک است. مردم با تماشای این اثر خودشان می توانند به درستی قضاوت کنند.
«حقیقت های ناگفته» ساعت 21:30 روز دوشنبه 10 اسفند از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و ساعت 9:30 سه شنبه 11 اسفند بازپخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.