۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 354878

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی ایران معتقد است خیلی از اتفاقاتی که این روزها ورزش ایران به خود می بیند بیشتر شبیه طنز است تا واقعیت.

طنزهای ورزش ایران

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی هاشمی طبا با تاکید بر اینکه حمایت از ورزشکار یکی از اصول اولیه برای اعزام برون مرزی است، اظهار داشت: مگر قرار است از المپیکی ها حمایت نشود؟ مگر این وظیفه از لیست وظایف فدراسیون ها و نهادهای مسئول حذف شده است؟ همه اینها به صورت قانون و مصوبه وجود دارد.

وی در مورد انتشار برخی اخبار مثل اینکه فدراسیون بوکس اعلام کرده ملی پوشان این رشته حرفه ای هستند و باید هزینه وعده های غذایی خود بپردازند، تصریح کرد: من فکر نمی کنم این خبرها صحت داشته باشد. مگر ممکن است ورزشکار به خاطر حرفه ای بودن پول ناهارش را ندهد؟ این مسائل بیشتر به حالت طنز و لطیفه است تا واقعیت هایی که شاهد هستیم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید مورد توجه و عنایت مسئولان باشند خاطرنشان کرد: این موضوع به خصوص در آستانه بازی های المپیک باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. این صحبت هایی که در رابطه با رشته ای مثل بوکس مطرح شده و یا خبرهایی که در رابطه با برخی ورزشکاران و انتقادهای آنها از نداشتن مربی شنیده می شود، قابل درک و باور نیست.

هاشمی طبا همچنین در این مورد که برخی ورزشکاران با مشکل ویزا مواجه هستند، گفت: تنها ۵ ما به آغاز المپیک ریو باقی مانده است. من بعید می دانم دولت در حمایت از ورزشکاران کم بگذارد. دولت همیشه بر موضوع حمایت تاکید داشته است، مگر در این مقطع باید خودزنی داشته باشیم. اینکه ورزشکار در آستانه یک رویداد به لحاظ مربی تامین نیازها و حتی موضوعات مربوط به ویزا مورد حمایت قرار بگیرد، یک روال عادی است. این مسائل در دوره مدیریتی ما اصلا وجود نداشت.

وی یادآور شد: به نظر من که این اخبار خیلی درست نیست، یعنی آنقدر عجیب هستند که قابل باور نیستند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که با رادیو ورزش گفتگو میکرد، با ابراز امیدواری از اینکه طی مدت زمان کم باقیمانده تا المپیک حمایت های لازم از ورزشکاران صورت بگیرد، گفت: ورزشکار باید با اقتدار و حمایت لازم در میادین المپیک حاضر شود. با حمایت به موقع پشت ورزشکار به حضور موفق گرم می شود. ورزشکار بدون حمایت دل قرص ندارد. باید حمایت های لازم به موقع انجام شود تا بتواند با قدرت مقابل حریفانش قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.