رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌الملل بالا برد و تلقی جدیدی درباره جایگاه ایران ایجاد کرد.

حضور مردم در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌المللی بالا برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (10 اسفند ماه 94) با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضور چشمگیر ملت ایران در عرصه انتخابات صفحه جدیدی برای کشور گشود که از جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی افزود: این حضور پرشور در صحنه بین‌الملل و نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات سنجش جدیدی برای مراودات با ایران ایجاد کرد و از آن جهت که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردم‌سالاری برخوردار است میزان مشارکت نقطه تعیین‌کننده معادلات بین‌الملل با ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخصوصاً دسایس برخی کشورهای بزرگ و بعضی از کشورهای منطقه‌ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می‌شد لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌الملل بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های امنیتی فراگیر در منطقه و بهم ریختگی شگفت‌آور در این کشورها و ماجراجویی‌های تروریستی بی‌تردید نقش‌آفرینی مبتکرانه ملت ایران در انتخابات نشان‌دهنده ثبات و استقرار امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات‌بخش و امنیت‌ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.

وی افزود: پس از توافق هسته‌ای حضور فراگیر ملت در انتخابات به همه کشورها این پیام را رساند که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و ملت آماده حرکت نوین در ساخت ایرانی آبادی است و ایرانی اسلامی مستقل و آباد را هدف‌گیری کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینجاست که پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم‌افزایی سوق داد تا زحمات ملت به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای در پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود و قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات به این نکته تمرکز می‌یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه‌گردانان سیاسی دریافت کنند.

لاریجانی اظهار داشت: باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که به درستی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفتند و با همتی بلند هم راه آینده کشور را معین کرده و هم زمینه آن را فراهم ساخته‌اند.

وی افزود: بی‌تردید راهنمایی‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهم بی‌بدیل داشته است که از معظم‌له سپاسگزار هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: لازم می‌دانم از وزارت کشور و همه دست‌اندرکاران انتخابات باشکوه هفتم اسفند صمیمانه تشکر کنم و از همه کاندیداها که با حضور خود به رونق انتخابات مدد رساندند تقدیر و تشکر داشته باشم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.