یک کارشناس فضای مجازی کشور ضمن تشریح چگونگی تأثیرگذاری دشمن بر نتایج انتخابات از طریق شبکه‌های اجتماعی گفت: ۱۸ میلیون کاربر اینترنت و شبکه‌های مجازی در کشور ما افراد زیر ۱۸ سال هستند.

 ۱۸ میلیون کاربر ایرانی زیر ۱۸ سال در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، روح‌الله مؤمن‌نسب در بیست‌وچهارمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با بیان به اینکه در حال حاضر 18 میلیون از کاربران اینترنت در سطح کشورمان افراد زیر 18 سال هستند، اظهار داشت: این روند، تغییر در رفتار، افکار و عملکرد آنها را در پی خواهد داشت.
این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه تفکر و سطح فکری جامعه روز‌به‌روز در حال نزول است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکر بخشی از محصلان مقطع راهنمایی و دبیرستان امروز جامعه ما این است که چرا ما باید درس بخوانیم در حالی که هر چه که لازم داشته باشیم، می‌توانیم در گوشی هوشمند خود جستجو کنیم.
مؤمن‌نسب با اشاره به هدفمند بودن واردات فراوان گوشی‌های هوشمند به ایران پس از فتنه 88 تصریح کرد: با خرید گوشی‌های هوشمند و نصب برخی از نرم‌افزارهای آن، اجازه برخی از عملکردها مانند کنترل تماس‌ها و پیامک‌ها، تماس با افراد مختلف در هر زمان، تصویربرداری و ثبت لحظات و ... را به دشمن می‌دهیم.
وی افزود: تمامی لیست تماس‌ها و شماره‌های داخل گوشی‌های هوشمند در اختیار دشمن قرار می‌گیرد حتی دشمن می‌داند که صاحبان این گوشی‌ها با چه اشخاصی بیشتر تماس می‌گیرند و رفاقت بیشتری دارند لذا در صورت احساس نیاز به هر شماره‌ای به آن دسترسی دارند.
این کارشناس فضای مجازی با تأکید بر هدفمند بودن برداشتن پوشش دوربین‌های گوشی‌های هوشمند همچنین گذاشته شدن دوربین جلو برای آنها خاطرنشان کرد: می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند یک چشم نامحرم در زندگی‌های روزمره مردم شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه لازمه استفاده از اکثر نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند دسترسی به اینترنت به عنوان یک سیاستگذاری توسط کشورهای غربی است، تصریح کرد: از زمانی که شما حساب کاربری در شبکه‌های مجازی ایجاد و تا زمانی که از آن استفاده می‌کنید، آن شبکه برای شما پرونده‌سازی می‌کند یعنی اطلاعات شما را تا زمانی که از آن استفاده می‌کنید، جمع‌آوری می‌کند.
مؤمن‌نسب ادامه داد: در بعضی از نرم‌افزارها پس از ایجاد حساب کاربری برای نخستین بار که رمز را وارد می‌کنید، پیام خطا به شما می‌دهد که شماره‌های دیگری که در ذهن خود دارید را امتحان کرده و با استفاده از آن شماره‌ها به حساب‌های کاربری دیگر شما در فضای مجازی نیز دسترسی داشته باشند در حالی که همان رمز اولی که وارد کرده بودید، درست بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی ربات‌هایی وجود دارد که انسان‌ها را کنترل می‌کنند؛ این اتفاق در حال حاضر در جهان امروز در حال به وقوع پیوستن است.
مؤمن‌نسب با اشاره به اینکه تمامی خصوصیات افراد کشور ما از طرفی نرم‌افزارهایی مانند تلگرام در اختیار دشمن قرار دارد، گفت: حتی ذائقه و ریزترین خصوصیات شما نیز در اختیار دشمن قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دوستی‌های شبکه‌های مجازی از طریق ربا‌ت‌ها صورت می‌گیرد، متذکر شد: ما رباتی در فضای مجازی شناسایی کردیم که به اسم و ظاهر یک پسر جوان با بیش از 2 هزار دختر ارتباط برقرار کرده بود و با بسیاری از آنها قرار ازدواج هم گذاشته بود.
وی افزود: نفوذ به افراد مذهبی در شبکه‌های مجازی آشکارتر است؛ ربات‌هایی طراحی شده‌اند که به گونه‌ای حساب شده افراد مذهبی را به سمت مستندها، فیلم‌ها و عکس‌های غیراخلاقی می‌کشاند به گونه‌ای که بسیاری از همین افراد مذهبی به دشمنانی علیه دین تبدیل شده‌اند.
این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: نفوذ در افراد غیرمذهبی برای دشمن سودی ندارد و دشمن این را به خوبی می‌داند لذا هدف آنها نفوذ در افراد مذهبی و دیندار کشور ما است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ترورهای شخصیت‌های علمی کشور به وسیله همین شبکه‌های مجازی انجام گرفته است، اظهار کرد: دشمن بسیاری از این شخصیت‌ها را از طریق نزدیک‌ترین افراد آنها شناسایی کرد.
مؤمن‌نسب با اشاره به اینکه انتخابات هفتم اسفند تجلی آشکار فضای مجازی در کشور ما بود، تصریح کرد: بعضی از کارشناسان فضای مجازی اعلام کرده بودند که 4 میلیون نفر قصد رأی دادن به طیف اصولگرا را دارند اما دیدیم که چنین نشد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام که اعضای بسیار زیادی دارند، واقعی نیستند، گفت: در جلسه‌ای به یکی از دوستانم که حدود 100 هزار دنبال‌کننده داشت گفتم که از همه آنها دعوت به عمل آورد که در آن جلسه فقط یک تا 2 نفر از آنها حضور پیدا کردند یعنی این عددها در شبکه‌های مجازی واقعی نیستند.
مؤمن‌نسب افزود: امروزه ما غارنشین مدرن هستیم و متأسفانه در این شبکه‌ها، دچار وهم پیشرفت، وهم دوستی و وهم مدیریت شده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه هر کشوری استفاده از شبکه‌های مجازی را توسعه دهد، پس‌رفت می‌کند، مطرح کرد: این یک واقعیت است که هر کشوری در استفاده از شبکه‌های مجازی توسعه یابد، پس‌رفت و هر کشوری که در عوض توسعه این شبکه‌ها را تولید کند، پیشرفت می‌کند.
این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: کاری که دشمن با ما کرد همین بود؛ دشمن اینترنت و شبکه‌های مجازی را تولید کرد و با تمایل خود در اختیار ما قرار داد که این موضوع ما را بسیار در پیشرفت عقب انداخته است.
وی متذکر شد: امروزه 12 درصد مردم آمریکا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند اما در کشور ما 52 درصد مردم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.
مومن‌نسب با بیان اینکه سازمان اقتصاد جهانی طی اعلامیه‌ای از نزول 12 پله‌ای ایران با همین روند توسعه فضای مجازی در 5 سال آینده، خبر داد، گفت: 90 درصد گوشی‌هایی که در کشور ما وارد می‌شود، قاچاق است.
وی با اشاره به اینکه ما نه تنها سعی در کنترل فضای مجازی کشور نکردیم بلکه موجب پیشرفت آن در کشور نیز شده‌ایم، اظهار داشت: مردم ما امروزه در قبال ابزارهای ارتباطی نوین به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ سهل‌اندیشان و بی‌خیالان.
مؤمن‌نسب متذکر شد: غرب فضای مجازی را به صورت کامل در تصرف خود دارد؛ در قضیه تعرض به زن آلمانی که به علت پوشش وی اتفاق افتاد، هیچ بازخوردی نداشت در حالی که کلیپی که از ندا آقا سلطان در سال 88 پخش شد در عرض یک هفته یک میلیارد مرتبه دیده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.