پیشنهاد سردبیر

«فدریکا موگرینی» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: اتحادیه اروپا به دنبال تعمیق همکاری با ایران است، گفت: بزودی همراه تعدادی از کمیسرهای اروپایی به تهران سفر می کنم.

اتحادیه اروپا پیگیر تعمیق روابط با ایران است/ سفر موگرینی به تهران

به گزارش قدس آنلاین و  به نقل از ایرنا، موگرینی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری آذربایجان (ترند)، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به خودی خود برای منع گسترش تسلیحات هسته ای و امنیت منطقه بسیار مهم است و باید به عنوان نقطه آغاز قلمداد شود.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اظهارات را در آستانه دیدار خود از باکو برای شرکت در دومین نشست مشورتی کریدور گاز جنوبی مطرح کرد که قرار است امروز 29 فوریه (10 اسفند) برگزار شود.
موگرینی اظهار کرد: اتحادیه اروپا تعامل دوجانبه با تهران را از سرگرفته است و چند روز پیش، با وزیر امور خارجه ایران در بروکسل درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای مذاکره کردیم.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اراده دوجانبه برای رایزنی های سیاسی مداوم و از سرگیری روابط اقتصادی نزدیک با تهران وجود دارد و اتحادیه اروپا علاقمند به تعمیق همکاری ها با ایران در حوزه های تجارت، انرژی، محیط زیست و حاکمیت قانون است.
موگرینی افزود: مطمئن هستم که چنین تعاملی نه تنها به نفع شهروندان ایرانی و اتحادیه اروپا است، بلکه تاثیر مثبت آن به سراسر منطقه گسترش خواهد یافت و البته این روند از همسایگان ایران آغاز خواهد شد.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در باره روند حل سیاسی بحران سوریه اظهار کرد: چند ماه گذشته مرحله متفاوتی از تحرکات منطقه ای شکل گرفت و در نهایت توانستیم همه کنشگران منطقه را برای گفت و گو درباره راه حل مورد مذاکره درباره درگیری های سوریه پای میز مذاکره بکشانیم. اهمیت پایان جنگ در این کشور که در بی ثباتی منطقه و تشدید احتمال درگیری های فرقه ای بلندمدت در منطقه خاورمیانه نقش دارد، بی نیاز از توضیح است.
ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان، ژانویه (دی) گذشته توافق برجام را اجرایی کردند؛ توافقی که به تحریم های ناعادلانه علیه ایران از جمله محدودیت های بخش های بانکداری پایان داد و به آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران منجر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.