فرانسه در پی انتشار اخباری مبنی بر ادامه بمباران ها در سوریه، خواستار برگزاری نشست «فوری» کارگروه ویژه آتش بس در این کشور شد.

پاریس خواستار نشست فوری کارگروه آتش بس در سوریه شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در ژنو اعلام کرد: ما شواهدی مبنی بر ادامه حملات هوایی علیه بخش های تحت کنترل مخالفان میانه رو سوری دریافت کرده ایم.
وی در حاشیه نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزود: همه این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد. فرانسه می خواهد کارگروه مسئول نظارت بر اجرای ترک مخاصمه بدون فوت وقت تشکیل جلسه دهد.
بر پایه این گزارش، آتش بس شکننده و مورد مذاکره روسیه و آمریکا از شنبه به اجرا درآمده است. گروه های درگیر در سوریه ضمن متهم کردن یکدیگر به نقض آتش بس، هر کدام اعلام می کنند که خود آتش بس را رعایت کرده اند.
وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: فرانسه عمیقا به پایان خصومت ها امیدوار است اما باید هوشیارانه اجرای آن را زیرنظر داشته باشد.
ارو افزود: اشتباه نکنیم؛ فاجعه سوریه آزمونی است که در آن همه تلاش های ما برای حقوق بشر سنجیده خواهد شد.
جمعه شب، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه تهیه شده از سوی آمریکا و روسیه، از توافقنامه آتش بس سوریه حمایت کرد و ترک خصومت ها را در این کشور خواستار شد.
توافقنامه آتش بس در سوریه دوشنبه گذشته از سوی روسیه و آمریکا اعلام شد و مورد موافقت دولت سوریه نیز قرار گرفت.
این توافقنامه که از بامداد روز شنبه به اجرا درآمد، گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را شامل نمی شود.
در همین حال، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که در صورت پایبندی همه طرف ها به توافقنامه آتش بس، مذاکرات صلح سوریه 7 مارس (17 اسفند) ازسر گرفته می شود.
 
 
 
 
 
   
 
   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.