تد کروز به عنوان یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان درصورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را وعده داد.

کاندیداهای آمریکایی به دنبال جلب نظر اسرائیلی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، تد کروز، داوطلب محافظه کار نامزدی حزب جمهوری خواه آمریکا، می گوید اگر رییس جمهور بعدی آمریکا شود، در مورد فلسطینیان بی طرف نخواهد بود و بدون هیچ عذرخواهی از رژیم صهیونیستی حمایت خواهد کرد.

مجری برنامه Face the nation در شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا، در ابتدای گفتگوی اختصاصی با سناتور تد کروز، سناتور تگزاس که داوطلب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوری خواه است، پرسید: آیا اگر شما در انتخابات درون حزبی ایالت تگزاس (که ایالت خودتان است) شکست بخورید، از نامزدی انصراف خواهید داد و به خانه باز خواهید گشت؟

تد کروز از دادن پاسخ صریح به این سؤال طفره رفت و گفت: مردم تگزاس به خوبی درک می کنند که ما روحیه ای جنگنده داریم و هنگامی که می بینیم کشورمان با هجمه روبرو است و از لحاظ اقتصادی نیز در طول هفت سال ریاست جمهوری آمریکا، دارای اقتصادی راکد بوده و همچنین به حقوق و آزادی های مدنیِ مردم نیز حمله شده است، ما باید بپاخیزیم و برای احقاق حقوق خود و نجات کشورمان مبارزه (سیاسی) کنیم. از اینرو مطمئنم که ما عملکرد بسیار خوبی در انتخابات درون حزبی ایالت تگزاس و همچنین در ده ایالت دیگر خواهیم داشت که همه در روز «سه شنبه بزرگ» به طور همزمان، انتخابات درون حزبی برگزار می کنند.

وی افزود: به نظر من «سه شنبه بزرگ» مهم ترین روز در تمام روزهای برگزاری انتخابات درون حزبی است، زیرا مجموع نمایندگانی که از سوی این یازده ایالت در سه شنبه شب برای اعزام به کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه تعیین خواهند شد، از هر شبِ انتخاباتیِ دیگر امسال بیشتر خواهد بود.

کروز در اظهاراتی علیه دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه که رقیب اصلی کروز به حساب می آید، گفت: نظرسنجی ها نشان داده است که 65 درصد از رأی دهندگان جمهوری خواه معتقدند دونالد ترامپ بهترین نامزد برای رقابتِ رو در رو با هیلاری کلینتون، نامزد اصلی حزب دموکرات، نیست.

کروز افزود: ما تنها ستاد انتخاباتی در میان جمهوری خواهان هستیم که تاکنون توانسته ایم دونالد ترامپ را (در ایالت آیووا) شکست دهیم و من تنها نامزدی هستم که در آینده نیز قادرم دونالد ترامپ را شکست دهم. دونالد ترامپ در بسیاری از مواضعش با هیلاری کلینتون و باراک اوباما هماهنگ است. مثلاً ترامپ در خصوص تصمیم گیری برای سرنگون کردن دولت لیبی که سرانجام منجر به حمله بنغازی (به سفارت آمریکا) شد، با هیلاری کلینتون موافق بود. از اینرو، تنها کسی که بتواند هیلاری کلینتون را در انتخابات سراسری شکست دهد، یک محافظه کار حقیقی، مانند من، است. دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون در این خصوص که میان اسرائیل و فلسطینیان بی طرف باشیم، نیز موافق است، ولی من اگر به ریاست جمهوری برسم، به عنوان رییس جمهور بعدی آمریکا، به هیچ وجه بی طرف نخواهم بود. آمریکا بدون هیچگونه عذرخواهی، در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

اگر دونالد ترامپ هیچ مشکلی با مسائل مالیاتی ندارد، چرا فرم های مالیاتی خود را مانند سایر نامزدها منتشر نمی کند؟ ترامپ خودش اذعان کرده است که چند سالِ متمادی است که تحت تحقیقات اداره جمع آوری مالیات آمریکا قرار دارد. از اینرو، مردم می خواهند بدانند و حق دارند بدانند که چه مشکلاتی در رابطه با مسائل مالیاتی این نامزد وجود دارد.

تدکروز سپس این تحلیل را ارائه کرد که رسانه های آمریکایی نوعاً خواهان پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا هستند و از اینرو، در گزارش های خبریِ خود دائماً از دونالد ترامپ حمایت می کنند تا نامزد حزب جمهوری خواه شود، زیرا رسانه های آمریکایی به خوبی می دانند که هیلاری کلینتون به سادگی قادر خواهد بود دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سراسری شکست دهد.

تد کروز در رابطه با حملات لفظی که دونالد ترامپ به وی کرده است گفت: من از این حملات ناراحت نمی شوم و به آن ها می خندم، زیرا دونالد ترامپ را یک بازیگر سرگرم کننده تلقی می کنم. گوش کردن به اظهارات دونالد ترامپ به همان اندازه برای من سرگرم کننده است که به سیرک بروم و آکروبات ها و خرس های رقصنده را در سیرک ببینم. دونالد ترامپ حتی اظهارات گذشته ی خودش را که روی نوارهای ویدیویی ضبط شده است، با کمال صراحت انکار می کند و این در حالی است که ما در پایگاه اینترنتیِ خود، اظهارات متناقض وی را که از زبان خودش جاری شده و روی نوارهای ویدیویی ضبط شده است، بارگزاری کرده ایم که تمام کاربران می توانند به آنجا رجوع کنند و این اظهارات ضد و نقیض ترامپ را با یکدیگر مقایسه کنند.

تد کروز در خاتمه تأکید کرد: اگر من رییس جمهور بعدی آمریکا شوم، همان روز اول، یکایک فرامین ویژه ریاست جمهوری را که باراک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا، به صورت غیرقانونی بوده و در مغایرت آشکار با قانون اساسی آمریکا صادر کرده است، لغو خواهم کرد. با توجه به صدماتی که باراک اوباما به قانون اساسی آمریکا و به حکومت قانون در این کشور زده است، ما به رییس جمهوری نیاز داریم که به قانون اساسی کاملاً وفادار باشد و هرچه در توان دارد برای دفاع از قانون اساسی آمریکا به کار گیرد و این همان کاری است که من به عنوان رییس جمهور بعدی آمریکا انجام خواهم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.