هزینه ی بالای حافظه های SSD، دلیلی بزرگ برای عدم گسترش استفاده از این دستگاه در بین مردم است.

تفاوت قیمت بین SSD ها و هارد دیسک ها کاهش می یابد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، قیمت حافظه های SSD بسیار بالا می باشد و به همین دلیل مردم، در بازار بیش تر برای خرید هارد دیسک ها ترغیب می شوند.

به تازگی، گزارش های جدیدی توسط تحلیلگران شرکت ترندفورس منتشر شده است که در خصوص جزییات قیمت SSD ها در سه ماه گذشته می باشد. این گزارش های حاکی از آن است که قیمت حافظه های SSD نسبت به سه ماهه ی سال گذشته کاهش یافته است. البته این کاهش قیمت شامل حافظه های هارد دیسکی نیز بوده است.

کاهش قیمت برای حافظه های SSD حدود 12 درصد و برای هارد دیسک ها حدود 10 تا 12 درصد از ابتدای سال جاری بوده است.

این یعنی، در حال حاضر قیمت هارد SSD با فضای 128 گیگابایت، تقریبا برابر با قیمت هارد دیسک 500 گیگابایتی می باشد و تفاوت قیمت آن ها از ابتدای سال جاری، کم تر از 3 دلار بوده است.

تفاوت قیمت حافظه ی SSD با فضای 256 گیگابایت، در برابر هاد دیسک یک ترابایتی نیز حدود کم تر از 7 دلار بوده است.

شرکت تحلیل ترندفورس همچنین پیش بینی کرده است که در سال 2016، تعداد کاربران لپ تاپ که از حافظه ی SSD استفاده می کنند، حدود 30 تا 31 درصد افزایش داشته باشد، این میزان در مقایسه با سه ماهه ی آخر سال گذشته که میزان افزایش استفاده کنندگان از حافظه ی SSD بین 25 تا 26 درصد بود، پیشرفت خوبی را نشان می دهد.

مشاهدات نشان می دهد که سامسونگ با استفاده از تولید انبوه حافظه های SSD قصد دارد بر بازار سال 2016 در این حوزه، سلطنت کند.

سامسونگ اعلام کرده است که برای تولید حافظه ی SSD با نام 3D NAND-Flash تمرکز کرده است و هدف کاهش هزینه را برای این مدل حافظه دارد.

مشاهدات اخیر نیز نشان می دهد که گوگل نیز قصد راه اندازی یک حافظه ی SSD جدید را دارد، البته هیچ جزییاتی در خصوص این حافظه شنیده نشده است.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.