۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 358071
نان فرانسه در خون مردم یمن

درحالی که سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا رسما علیه فروش سلاح به عربستان سعودی قطعنامه صادر می کنند و خواهان توقف ارسال سلاح به عربستان سعودی هستند، دولت فرانسه بی توجه به چنین مواضعی همچنان بر علیه منافع ملتهای منطقه و در راستای منافع حکام مستبد کشورهای مرتجع عربی حرکت می کند. در آستانه سالگرد تجاوز عربستان به یمن ، کشتار زنان و کودکان ،نقض حقوق بشر مهمترین استدلال سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای منع فروش تسلیحات به آل سعود است.بی شک قتل عام مردم بیگناه یمنی  در بازارچه ای  در استان “لحد حدود” که منجر به شهادت بیش از سی انسان بی گناه شد آنقدر دردناک بود که آقای بان کی مون علی رغم صدور بیانیه ای هیاتی را موظف به بررسی کم و کیف چنین جنایت جنگی نمود  تا طی گزارشی ابعاد این فاجعه را به سازمان ملل منعکس نمایند . در چنین فضایی که  اجماع جهانی عربستان را محکوم می کند و خواستار توقف جنایت های آل سعود در یمن است فرانسه نقش پلیس بد را ایفا می کند و با اعطای مدال افتخار به جانی بالفطره ای چون آقای محمد بن نایف کسی که هنوزبوی خون از دستان گناهکارش در پی اعدام علامه شیخ باقر النمر به مشام می رسد بیش از پیش خود را منفور ملتهای مقاوم منطقه می کند .یقینا اعطای بالاترین نشان افتخار به جای تقبیح چنین جنایتکاری همسویی با رژیم
کودک‏کش صهیونیستی است که از دوستان صمیمی فرانسه به شمار می رود. متاسفانه همانگونه که امروز رژیم صهیونیستی از فجایع آل سعود در یمن حمایت می کند فرانسه نیز با پشتیبانی از عربستان سعودی همچون سران این کشورها در جنایت علیه بشریت با آنها همراه شده است .فرانسه که این روزها متحد جنایتکاران اصلی جهان شده با ریختن اشک تمساح برای بهائیان و سلطنت طلبان ایرانی ادعای حق به جانب و حمایت از حقوق بشر دارد در حالی که رفتارهای خطرناک فرانسه نشان می دهد نه تنها جایی برای اعتراض به حقوق بشر ندارد بلکه خود به دلیل همراهی با ناقضان حقوق بشر باید محکوم شود.
با کمرنگ شدن حضور آمریکا در منطقه فرانسه درصدد است تا جانشین آمریکا در خاورمیانه شود و نقش آمریکا را  در مدیریت بحران در منطقه ایفا کند . فرانسه به زعم خود می تواند ایفاگر چنین نقشی باشد تا از این راه بتواند اقتصاد نابسامان خود را سامان داده و از ارتباط با دولتهای عربی منفعت زیادی را از آن خود کند که البته در این راه تا حدودی هم موفق بوده است .قراردادهای کلان تسلیحاتی آل سعود گواه این ادعاست .فرانسه در حال تاسیس پایگاه نظامی بزرگی در منطقه الظفره امارات است بی شک تحرکات و سرمایه گذاریهای فرانسه و همسویی با سران کشورهای عربی برای فرانسه منفعت های متعددی به دنبال دارد . هر چند دولت فرانسه با فروش تسلیحات و ارتباط صمیمانه با سران کشورهای مرتجع عربی درصدد تامین منافع خود است اما مردم منطقه با محکوم کردن رفتارهای آقای فرانسوا اولاند متوجه موذی‏گریهای آنها هستند و یقینا دولتمردان فرانسوی هم به این نکته اذعان دارند که همسویی با آل سعود و هم پیمانان منطقه ای جز نمک پاشیدن بر زخم ملتهای دردمند منطقه نیست.
رکود اقتصادی حاکم بر کشورهای اروپایی فرانسه را به همسویی و ایجاد روابط صمیمانه با آل سعود برای سرمایه گذاری اعراب در فرانسه و فروش تسلیحات و هواپیماهای جنگی وادارکرده است. در واقع فرانسه با دلارهای باد آورده که حق کپر نشینان و مستضعفان سعودی است دوست است و به آنها مدال افتخار می دهد نه به حکام سعودی... این روزها حیات و رونق کمپانی‏های تسلیحاتی فرانسه که آتش افروزی ،فتنه و مرگ می فروشند به دستهای مردانی چون محمد بن نایف گره خورده از این رو نباید برای اعطای مدال افتخار و نشان مبارزه با ترویست به جنایتکار سعودی تعجب کرد چرا که فرانسه به پول عربستان طمع دارد و برای رسیدن به سرمایه‏ ها و دلارهای نفتی عربستان سعودی نیازمند بازاریابی است .قطعا بازاریابی نیازمند بستر سازی است و چه بستری بهتر از اعطای نشان افتخار به محمد بن نایف و انعقاد قراردادهای چندین میلیارد دلاری!!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.