دیپلمات آمریکایی می‌گوید در تاریخ این کشور مواردی وجود داشته که دولت‌های بعدی توافق تسلیحاتی و هسته‌ای دولت قبلی را قبول نداشته‌اند.

احتمال لغو توافق هسته ای توسط دولت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، «کریس بک مِیِر» معاون اداره سیاست‌های تحریمی آمریکا امروز سعی داشت در مصاحبه‌ای در خصوص تلاش های دولت اوباما برای اجرایی شدن توافق توضیح دهد که البته در میان این نکته‌ای جالب در خصوص امکان رد توافق هسته‌ای توسط دولت‌های بعدی آمریکا بروز داد.

توافق هسته‌ای ایران در نظام دولتی ایالات‌متحده به عنوان یک قانون مصوب نهادهای قانون‌گذار ثبت نشده زیرا تصویب آن حاصل جلوگیری دموکرات‌ها از ثبت رأی منفی جمهوری‌خواهان به برجام بود؛ بر همین مبناست که برخی ایالت‌های آمریکا بر طبق قوانین موضوعه این کشور، به راحتی می گویند که برجام برای آنها الزام‌آور نیست.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بک‌مِیِر در خصوص تاریخچه تعاملات دوحزب جمهوری‌خواه و دموکرات با توافق خارجی این کشور گفت: «در طی تاریخ ما توافقات کنترل تسلیحاتی و توافقات هسته‌ای متعددی بوده که مورد مخالفت شدید حزبی که آن روز در قدرت نبوده، واقع شده است؛ اما بیشتر این توافقات در زمان زمامداری آن حزب هم به جای خود باقی مانده است.»

این دیپلمات تحریمی افزود: «آنها فکر می‌کردند که می توانند به توافق بهتری برسند ولی زیر پا گذاشتن توافقی که کارکرد خود را نشان می‌دهد، کار عاقلانه‌ای نیست.»

مِیِر در ادامه مصاحبه خود که در دوبی انجام می‌شد گفت که «قبول دارم، تحریم‌ها خیلی گیج کننده است» ولی اصرار کرد که شرکت‌های آمریکایی دارای دفاتر خارجی می‌توانند تا زمانی که برای تعاملات مالی خود از بانک‌های غیرآمریکایی استفاده می‌کنند، با ایرانیان تجارت کنند.

ممانعت دولت آمریکا از تعامل بانک‌های خود و دیگر کشورهای جهان با ایران مورد انتقاد جدی مقامات بلندپایه ایران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    6 2
    با عرض سلام، رهبری از همان اول فرمودند که من به مذاکره با آمریکا اطمینان ندارم چونکه کاملا میشناخت و واضح بود که به استکبار نمیشود اعتماد کرد گفته قرآن است اما دولت یازدهم اصلا به وجود استکبار اعتقاد ندارد و دایماً از توهم توطئه توهم دشمن و عدم افراطی گری و تشنج زدایی سخن میگوید که البته هنوز مبنای آن مشخص نیست که مربوط به چه اعمالی چه کسی چه چیزی است، اصلا ایشان منظورشان از تغییر چیست آنچه مسلم است اینکه ایران ضمن تسلیم شدن در برابر غرب و استکبار خسارتهای زیادی به خودش وارد کرده و در نهایت باز همه این تحریمها دوباره بر میگردد نباید گفته رهبری فراموشمان شود که دشمن کارش ضربه زدن است، حالا چه به صورت مادی یا معنوی دشمن دارد کارش را انجام میدهد و اقایان به دنبال کسب مشروعیت از استکبار است. هی هات از این همه خفت
  • رضا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    3 6
    شما که از خدا می خواید ،چون نظر شما با تندروهای امریکا یکیه.
  • لبیک یا خامنه ای IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    8 2
    ما نیازی به برجام نداریم باید خودمان به پیشرفت خودمان ادامه دهیم ن اینکه از دیگران کمک بگیریم همانطور که رهبر فرمودند بنده به مذاکرات خوشبین نیستم
  • Mm IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    7 2
    آمریکا همه تحریمها را به بهانه های دیگر. دوباره اعمال. خواهد کرد. و فقط تمام زحمات شهدای هسته ای. ومردم به توسط دولت خودمان وبدون هزینه‌ای. برای آمریکایی ها نابود شد من که سیاستمدار نیستم این را میدانستم چطور دولتی که ادعای تدبیر دارد نمیداند بهانه گیری کار همیشگی آمریکاییها ست آنها میتوانند از شلیک یک آرپی جی بهانه‌ای بتراشند و تحریمها را برگردانند
  • شناس IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    5 0
    چرا ایران نمیگه توافق باید دور بندازه چون طرف غربی زیر توافق زده
  • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    6 2
    تا دین ما رو عوض نکنند . خبری از توافق نیست
  • اصغر IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    مخالفان برجام دوستان اسرائیل هستند، چون اسرئیل هم مخالف برجام است.