مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از آمادگی این شرکت و بانک کشاورزی برای خرید تضمینی کلزا و گندم در استان مازندران خبر داد.

شرکت غله و بانک کشاورزی برای خرید تضمینی کلزا و گندم اعلام آمادگی کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، رمضان‌علی ملک در نخستین جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و گندم در سال زراعی جدید که با حضور مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا از 15 اردیبهشت شروع و تا 10 خرداد ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به پیش‌بینی جهاد کشاورزی درباره تولید حدود 10 هزار تن دانه روغنی کلزا انتظار می‌رود حدود 7 هزار تن کلزا توسط این شرکت خریداری شود.

وی به قیمت خرید دانه کلزا اشاره کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 25 هزار و 300 ریال در مراکز خرید، تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت قابل خریداری است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اضافه کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای 10 درصد و افت ناخالص بالای 2 درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت می‌شود.

این مسئول به خرید تضمینی گندم اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی گذشته درباره خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل عملکرد خوبی داشت که شایسته تقدیر است.

ملک با اشاره به اینکه تنها در ماه‌های آخر سال زراعی گذشته مقدار تأخیر در پرداخت مطالبات شاهد بودیم، تأکید کرد: امید است در سال‌جاری در خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا پرداخت بهای دسترنج کشاورزان به‌موقع و نقدی و در نخستین نوبت مراجعه به آنها توسط بانک عامل صورت گیرد.

وی شروع خرید تضمینی گندم را از 10 خرداد اعلام و تصریح کرد: بانک کشاورزی و شعب منتخب آن برای پرداخت به‌موقع بهای محصولات کشاورزی گندم و دانه روغنی کلزا باید با تمهیدات لازم و آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور بیان کرد: نرخ خرید تضمینی برای گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و برای گندم دوروم 13 هزار و 60 ریال از سوی دولت تعیین شده است.

ملک در پایان گفت: جهاد کشاورزی تولید گندم در سال زراعی جاری را 220 هزار تن پیش‌بینی کرده و انتظار می‌رود میزان 190 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.