قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تشریح علت نابسامانی تبلیغات پزشکی گفت: متأسفانه دروازه‌های تبلیغات باز است و محصولات قاچاق پزشکی به‌راحتی تبلیغ می‌شوند.

دلایل نابسامانی تبلیغات پزشــکی

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تشریح علت نابسامانی تبلیغات پزشکی گفت: متأسفانه دروازه‌های تبلیغات باز است و محصولات قاچاق پزشکی به‌راحتی تبلیغ می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت اله مقیمی - قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه تبلیغات پزشکی به علت حساسیت بسیار، باید پیش از چاپ در نشریات، درستی آن در سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و سنجش قرار گیرد، اظهار داشت: مجوز صدور تبلیغات برای پزشکان یک روز و برای شرکت‌های توزیع محصولات پزشکی 15 روزه انجام می شود.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی علت نابسامانی حوزه تبلیغات را واحد بازرگانی و مجریان رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: در سال 83  آیین نامه ای برای تبلیغات پزشکی تدوین شد اما متأسفانه رسانه‌ها این آیین‌‌نامه را رعایت نمی‌کنند و محصولات قاچاق به‌راحتی تبلیغ می‌شوند این در حالی است که صدمات ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.

مقیمی با تاکید بر اینکه این آیین‌نامه باید به تمام نشریات کشور ابلاغ شود چراکه منبع و مبنای تبلیغات پزشکی است، افزود: متأسفانه دروازه‌های تبلیغات باز است و محصولات قاچاق پزشکی به‌راحتی تبلیغ می‌شوند اما نظام پزشکی در صورت مشاهده خاطیانی که عضو جامعه پزشکی هستند، برخورد قاطع کرده اما با افراد غیر پزشک تنها نامه نگاری انجام می شود و حق برخورد قانونی نداریم. 

شهرداری به قوانین خود پایبند نیست

به گزارش نظام پزشکی، مقیمی در خصوص تابلوی پزشکان نیز ابراز داشت: از نظر قانونی پزشکان عوارض تابلو ندارند و این مهم در قانون شهرداری نیز وجود دارد اما متاسفانه شهرداری به قوانین خود نیز پایبند نبوده و آن را رعایت نمی‌کند.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با گلایه از حمله شبانه شهرداری ها به تابلوی پزشکان و برداشتن خودسرانه آن ها خاطرنشان کرد: قانون سازمان مستند به قوانین مجلس است و مجلس نیز استاندارد سازی تابلوی پزشکان اعم از رنگ، زمینه، اندازه و غیره را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده است اما این مهم از طرف شهرداری رعایت نمی‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.