۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 373473

تحقیقات حاکی از آن است که تغییر در مسیر عبور پروتئین‌ها در برخی مجراهای مغز می‌تواند درمانی موثر در بیماری آلزایمر باشد.

پیشرفتی جدید و قطعی در درمان آلزایمر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری آلزایمر همچنان یکی از مرموزترین و ناراحت‌کننده‌ترین بیماری‌ها است که سالانه هزاران نفر را قربانی و اطرافیان آن‌ها را افسرده می‌کند.
 اخیراً محققان در دانشگاه راکلفر توانستند با دستکاری در مسیر عبور پروتئین‌ها در مغز که با بیماری آلزایمر مرتبط است، آزمایش‌هایی را بر روی موش‌های مبتلا به آلزایمر انجام دهند.
در این آزمایش که بر روی موش‌های با حافظه بسیار ضعیف انجام شد، نتایج بسیار خوبی بدست آمد که می‌تواند سنگ بنای پیشرفت‌های بعدی در درمان بیماری آلزایمر باشد.
در این تحقیق دانشمندان و محققان با کمک فناوری‌های تصویربرداری و انجام آزمایش‌های مکرر توانستند مجرای اولیه عبور پروتئین در مغز را شناسایی کنند و با انجام تغییراتی بر این پروتئین‌های سازنده آمیلوئید بیماری آلزایمر را مهار کنند.
در واقع، تشکیل پلاک‌های آمیلوئید در برخی قسمت‌های مغز یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر است و دانشمندان توانستند با شناسایی راه عبور پروتئین‌های سازنده آن، از پیشرفت آلزایمر و از دست دادن حافظه جلوگیری کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.