«پایان مسیر» با موضوع نظام چرخش مالی اقتصاد آمریکا و جهان به وسیله چاپ دلارهای بدون پشتوانه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

«پایان مسیر»؛ روایتی از چاپ دلار بی‌پشتوانه در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،مستند «پایان مسیر» درباره نظام بانکی آمریکا و سیاست هایی است که در این چند دهه اخیر و خصوصا با ورشکستگی این نظام در سال 2008 اتخاذ شده است و اکنون ارزش پول آمریکا رو به کاهش است. چگونگی این اتفاق با اتخاذ سیاست های اشتباه و بروز مشکلات اقتصادی در این مستند شرح داده می شود.

پس از جنگ دوم جهانی نظام جهانی تبادل طلا و دلار در جهان پذیرفته شد اما در 1971، طرح توقف مبادله طلا با دلار توسط نیکسون ارائه شد و تاکنون ادامه یافته است.

این تصمیم به اقدام گسترده دیگری انجامید به این ترتیب که چاپ دلار بدون پشتوانه طلا انجام شد و براین اساس نظام پانزی گونه‌ای را برای چرخش مالی اقتصاد جهان ایجاد کرد.

نظام پانزی بر افزایش سرمایه دریافتی از مردم بدون پشتوانه اقتصادی و سرمایه گذاری واقعی استوار است و یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های اقتصادی به شمار می‌رود که تاکنون در برخی کشور‌ها، بعضی افراد اقدام به استفاده از آن کرده‌اند.

دستکاری آمار و پایین نگه داشتن نرخ طلا، از دیگر عوامل بالا رفتن تورم و بحران در امریکا عنوان می‌شود که همه این موارد در مستند «پایان مسیر» مورد بررسی قرار می گیرند.

این مستند پنجشنبه 9 اردیبهشت ساعت 18 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه 10 اردیبهشت ساعت 12 بازپخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.