قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر لزوم تبدیل فرش دستباف تبریز به برند جهانی و تجاری سازی این محصول تأکید کرد.

فرش دستباف تبریز باید به یک برند جهانی تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست ظهر امروز به همراه اعضای هئیت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، در بازدید از دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین مراکز بافت قالی در ایران است و فرش های دستباف استان از تنوع و گوناگونی بسیاری برخوردارند.

وی در جریان بازدید از کارگاه بافت و رنگرزی فرش با اشاره به اهمیت حفظ و احیای بافت فرش های قدیمی افزود: برخی از شیوه های بافت فرش که هم اکنون در مناطق بومی استان منسوخ شده‌اند، در دانشکده فرش احیاء می‌شود و این امر نشانگر توجه ویژه به حفظ میراث کهن فرش دستباف استان است.

حق پرست ویژگی برتر فرش دستباف تبریز به دیگر فرش‌های دستباف کشور را تنوع بافت، رنگ و طرح عنوان کرد و یادآور شد: تمامی مواد اولیه فرش دستباف تبریز از استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به تکنیک‌های بسیار بالای بافت فرش در استان، گفت: در بافت یک تخته فرش حدأقل بین 10 تا 15 تکنیک به کار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.