۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 373626
تراز مالی سامسونگ بالاخره مثبت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تکنوتک ،سامسونگ پس از مدت ها سپری کردن روزهای سخت، حالا می تواند یک نفس راحت بکشد. پس از پشت سر گذاشتن چندین فصل پیاپی با کاهش درآمد، سامسونگ بالاخره خبر از مثبت شدن روند مالی خود داده است. به نظر می رسد راهبردهای جدید این شرکت بالاخره به ثمر نشسته باشد، البته این آمار تنها نشانگر وضعیت مالی این شرکت طی سه ماهه نخست سال 2016 است و هنوز مشخص نیست که سامسونگ بتواند این روند را طی ماه های آینده نیز حفظ کند یا خیر. با این حال، سامسونگ چشم انداز روشن تری را برای سال 2016 متصور است. در حالی که اکثر بخش های این شرکت، به جز صنعت ساخت پنل های صفحات نمایش، شاهد رشد سودآوری بوده اند، موفقیت نسبی گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نیز در مثبت شدن تراز مالی این شرکت تاثیر دارند. .

صرف نظر از اینکه سامسونگ بیشتر از اپل موبایل فروخته، اقدام این شرکت برای معرفی پرچمدار جدید خود در اواخر زمستان شاید برای عده ای سوال برانگیز بود، اما حالا می فهمیم که چرا سامسونگ دست به چنین اقدامی زده است. این اقدام به سامسونگ اجازه داد تا سود حاصل از فروش این گوشی ها را نیز در گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2016 داخل کند. حتی اگر پرچمدار جدید این شرکت هم فروش موفقی نمی داشت، سامسونگ می توانست این شکست را با معرفی گلکسی نوت بعدی خود جبران کند. اما اوضاع طبق میل سامسونگ پیش رفت و حالا این شرکت به ارقام مناسبی برای ارائه دست پیدا کرده است. فروش سامسونگ از بخش موبایل در این مدت معادل 24.2 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد 6.6 درصدی را نشان می دهد. در مجموع، سامسونگ در این مدت به سود خالص 4.56 میلیارد دلار دست یافته است که 14.1 درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته است.

سایر حوزه های فعالیت سامسونگ نیز شاهد رشد بوده اند. علیرغم کاهش فروش کامپیوترهای دسکتاپ، صنعت نیمه رساناهای سامسونگ همچنان رو به رشد است. بزرگترین برگ برنده سامسونگ در این میان System LSI بود، که میزان سودآوری آن در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر بوده است. فناوری 14 نانومتری که سامسونگ برای تولید تراشه های اگزینوس و اسنپدراگون 820 استفاده می کند نقش مهمی در این موفقیت داشته است.

با این حال، بخش پنل های صفحه نمایش این شرکت بیشترین آسیب را متحمل شده است. کاهش تقاضا برای خرید پنل های ال سی دی که برای مثال در تلویزیون ها بکار می روند نقش مهمی در این روند داشته است. این در حالی است که سامسونگ در بخش پنل های OLED فروش موفقی داشته است.

در ادامه جدولی از خلاصه عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2016 را مشاهده می کنید. این آمار بخش های تلویزیون و لوازم خانگی، فناوری اطلاعات و موبایل، نیمه رساناها ، صفحات نمایش و راه حل های تجاری این شرکت را در بر می گیرد.

 

samsung

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.