قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی بهره‌گیری از تکنولوژی و ماشین‌آلات قدیمی است تا آنجا که برخی از این ماشین آلات عمری بالای ۵۰ سال دارند.

ماشین‌آلات قدیمی ۵۰ ساله واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین نجاتی در جلسه رسیدگی به نحوه تامین سوخت برخی از واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: کاهش آلایندگی زیست محیطی واحدهای صنعتی استان با استفاده از زیرساخت‌های و گسترش شبکه‌های گاز طبیعی تا حد بسیاری تحقق یافته است.

وی ادامه داد: یکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی بهره‌گیری از تکنولوژی و ماشین‌آلات قدیمی است تا آنجا که برخی از این ماشین‌آلات عمری بالای 50 سال دارند.

نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع این موضوع اظهار داشت: با هماهنگی‌های بسیار توانستیم در سال گذشته اقدام به صدور 460 فقره معافیت گمرکی واردات ماشین‌آلات جدید به استان کنیم.

نجاتی گفت: این معافیت‌ها شامل چهار تا هشت درصد قیمت کل ماشین‌آلات وارداتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از تکنولوژی و ماشین‌آلات نو و همچنین سوخت‌های طبیعی نظیر گاز در کاهش آلایندگی آب، خاک و هوا قدم‌های خوبی برداشت.

در جلسه رسیدگی به نحوه تامین سوخت برخی از واحدهای تولیدی استان، وضعیت مناطق صنعتی «وایقان» و «کجوار» و همچنین مجتمع مس سونگون با حضور نمایندگان از شرکت گاز و نفت استان و اتاق اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.