آئین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت بانو ساره خاتون پیوندی، مادر همسر دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری، عصر پنجشنبه در مسجد آل محمد(ص) سمنان برگزار شد.

آئین چهلمین روز درگذشت مادر همسر دكتر روحانی در سمنان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، آئین چهلمین روز درگذشت بانو ساره خاتون پیوندی، مادر همسر و خاله دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 با حضور جمعی از بستگان، مسئولان استان و مردم سمنان برگزار شد.
مرحومه ساره خاتون پیوندی، مادر همسر رئیس جمهوری از اسفند سال 94 به دلیل مشكلات ریوی در بیمارستان كوثر سمنان بستری بود و پس از انتقال به تهران، صبح روز سوم فروردین 95 در سن 70 سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران دار فانی را وداع گفت و صبح روز پنجم فروردین 95 با حضور حجت الاسلام و المسلمین دكتر روحانی، مقامات كشوری و استانی و اقشار مختلف مردم، تشییع و بعد از اقامه نماز از سوی رئیس جمهوری، در قطعه نهم بهشت یحیی (ع) سمنان در وادی السلام به خاك سپرده شد.
در این آئین محمدرضا خباز استاندار، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت، معاونان استانداری، جمعی از فرمانداران، مدیران كل، مسئولان دستگاه های اجرایی، بستگان و مردم سمنان حضور داشتند.
همسر دكتر روحانی، رئیس جمهوری به همراه فرزندان برومند آن مرحومه در این آئین در مسجد آل محمد(ص) حضور داشتند و پس از این آئین به سوی آرامگاه آن بانوی فقید در وادی‌السلام سمنان رهسپار شدند.
سخنران این آئین با تسلیت چهلمین روز درگذشت بانو ساره خاتون پیوندی به دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با اشاره به مقام با اهمیت والدین گفت: تمام كسانی كه به مقامات معنوی دست یافته اند ، در وادی محبت به پدر و مادر پیروز بودند و محبت به والدین باعث بركات زیادی در زندگانی انسان می شود.
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر، عمر طولانی، بركت مالی، نجات از مرگ سخت و عطای حیات طیبه را از بركات محبت به والدین برای انسان برشمرد و افزود: برای انسان هشت وظیفه مهم نسبت به والدین برشمرده شده است كه با ادای آنها به سعادت خواهد رسید.
وی داشتن پدر و مادر را فرصتی برای جلب تمام خوبی ها برشمرد و خاطرنشان كرد: داشتن باور به برتری انسان در ادای امانت الهی، درك نعمت حضور در عالم ، مدیریت زمان، باور اینكه جهنم و بهشت به اعمال انسان وابسته است، مهمترین باورهایی است كه انسان در زندگی خود باید به آنها دست یابد.
حجت الاسلام بارانی تاكید كرد: شاه كلید عروج انسان از مقامش، میزان توجه به معنویات و الهی بودن نیاتش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.