وزير صنعت،‌ معدن و تجارت تاكيد كرد: بايد خودروسازان و قطعه سازان به طور يكپارچه، فكر و عمل كنند و خود را يك تيم ببينند.

قطعه ساز و خودروساز، يك تيم شوند/كارگروه نظم دهي به مطالبات قطعه سازان تشكيل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، محمدرضا نعمت زاده در ‌نخستين جلسه بررسي مشكلات و راهكارهاي صنعت قطعه سازي كشور در سال 95، افزود: همه بايد، امسال تلاش كنيم تا مشكلات و موانع توليد را كاهش دهيم و از ميان برداريم كه اين امر به پيگيري مستمر نياز دارد.
وي با تاكيد بر اينكه قطعه سازان براي ارتقاي كيفيت قطعات و به روزآوري فناوري ها بايد بيش از گذشته همت كنند، گفت: در اين مسير، وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با تمام توان حمايت هاي لازم را به عمل خواهد آورد.
به گزارش وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،نعمت زاده بر اهميت قطعه سازي در توسعه صنعت خودرو كشور تاكيد كرد و افزود:‌ ما بايد از منابع داخلي و حتي منابع خارجي براي توسعه اين صنعت استفاده كنيم؛ چرا كه با ارتقاي سطح كيفي قطعات و توليد رقابتي مي توانيم تحول بزرگي در صنعت خودروي كشور شاهد باشيم.
نعمت زاده بر صادرات خودرو و قطعه تاكيد و تصريح كرد: قطعه سازي ايران بايد براي ورود به زنجيره تامين جهاني برنامه داشته باشند؛ اگر ما براي زنجيره تامين بين المللي قطعه توليد كنيم، بطور حتم به رضايتمندي مشتريان داخلي نيز دست مي يابيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنان خود ايجاد واحدهاي تحقيق و توسعه (R&D) را براي توسعه صنعت قطعه سازي كشور ضروري دانست و گفت:‌ اين موضوع بايد از سوي قطعه سازان و فعالان اين صنعت مورد توجه ويژه قرار گيرد.
نعمت زاده تاكيد كرد كه قرارداد شركت هاي خودروساز داخلي با شركت هاي خارجي بايد پيوست توسعه صنعت قطعه سازي كشور را نيز داشته باشد؛‌ دراين راستا خودروساز خارجي به همكاري با قطعه ساز داخلي براي توسعه سهم ساخت داخل الزام پيدا مي كند؛ ضمن اينكه ارتقا و به روزآوري تكنولوژي و همچنين توجه به كيفيت و صادرات مد نظر قرار خواهد گرفت.
وزير صنعت،‌ معدن و تجارت، شرايط پيش آمده در پسابرجام را بهترين فرصت براي توسعه صنعت خودرو ذكر كرد و از همه فعالان صنعت قطعه سازي خواست تا با جديت براي رونق هرچه بيشتر اين صنعت تلاش كنند.
وزير صنعت، ‌معدن و تجارت در اين نشست، دستور تشكيل كارگروه «نظم دهي به مطالبات» در جهت ايجاد نظم در پرداخت مطلبات به قطعه سازان را نيز صادر كرد.
نخستين جلسه بررسي مشكلات و راهكارهاي صنعت قطعه سازي كشور در سال 95 با موضوع تحليل مسايل مالي،‌ توسعه و نوسازي، ‌صادرات و فضاي كسب و كار و همچنين بحث و تبادل نظر پيرامون مشكلات، اهداف ، برنامه ها و طرح هاي پيشنهادي برگزار شد.
در اين جلسه گزارش آماري از آخرين وضعيت صنعت قطعه سازي كشور توسط دفتر صنايع خودرو و نيرومحركه ارائه شد .
همچنين در جلسه ياد شده مشكلات قطعه‌سازان در محور هايي از جمله مطالبات،‌ نظام قيمت گذاري، مباحث قراردادي و تكريم زنجيره تامين بيان شد؛ ضمن اينكه مشكلات فضاي كسب و كار در چهار فصل جداگانه شامل مشكلات مربوط به تامين اجتماعي ، مالياتي و ارزش افزوده ، قانون كار و مسائل بانكي مطرح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.