صندلی‌های چرخدار یا همان ویلچرها یکی از مهمترین موارد مسابقات پاراالمپیک به حساب می‌آید. به گزارش ایرنا، شرکت BMW برای اولین بار در جهان، فناوری های پیشرفته تولید خودرو را برای ساخت یک صندلی چرخ دار به کار گرفته است.

صندلی چرخداری که BMW برای مسابقات پاراالمپیک ساخت 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، شركت BMW از چندسال قبل با تیم پاراالمپیك آمریكا همكاری دارد و در بازی های المپیك سال 2014 سوچی، ابزاری را برای كمك به شركت كنندگان پرش طول طراحی و تولید كرد. 
ساخت این ابزار، راه را برای تولید دو ابزار پیشرفته دیگر در المپیك 2016 هموار كرد. این ابزارها شامل یك تحلیلگر حركات برای شناگران و یك صندلی چرخدار پیشرفته برای مسابقه بود. 
مسابقه با صندلی چرخدار معمولا با سرعت بالایی انجام می شود و احتمال برخورد و تصادف شركت كنندگان در آن وجود دارد. در نتیجه صندلی چرخدار مسابقه باید متناسب با نیازهای هر شركت كننده طراحی و به گونه ای ساخته شود كه در عین استحكام، حداقل مقاومت در برابر هوا را داشته باشد.

برای مثال از سال ها قبل در ساخت دوچرخه های مسابقه از فیبر كربن استفاده می شود. اما اكنون برای اولین بار از این ماده محكم و سبك در كنار یك قاب آلومینیومی برای ساخت صندلی چرخدار استفاده شد.
شركت BNW علاوه بر صندلی های چرخداری كه با استفاده از فناوری های مرسوم در صنعت اتومبیل سازی طراحی و ساخته می شوند، نوعی دستكش ویژه را برای حركت دادن چرخ های صندلی طراحی كرده و با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، به طور اختصاصی برای هریك از شركت كنندگان ساخته است. 
صندلی های چرخدار مرسوم دارای یك قاب مكعبی هستند و در نتیجه معلولان برای جایگیری مناسب در صندلی در طول مسابقات به ناچار از فوم و چسب استفاده می كنند. 
اما بدنه صندلی های جدید با الهام از اتومبیل های مسابقه ای، پس از اسكن بدن كاربر، به طور اختصاصی و دقیقا بر اساس اندازه بدن آن ها ساخته می شود و كاربر در مناسب ترین حالت ممكن درون صندلی قرار می گیرد. 
این فناوری به طور اختصاصی برای تیم آمریكا طراحی و تولید شده و قرار نیست در اختیار سایر كشورها قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.