تولیت آستان قدس رضوی گفت: مصون سازی جامعه اسلامی و جوانان در برابر هجمه های دشمنان، نیازمند همدلی، هم آوایی و کار جمعی توأم با بصیرت آفرینی در جامعه، توسط افرادی است که در سنگر مرزبانی از مرزهای فرهنگی و عقیدتی تلاش می کنند.

مصون سازی جامعه در برابر هجمه های دشمنان، نیازمند همدلی و کار جمعی است

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات سراسر کشور افزود: در آیاتی که مرتبط با امر تبلیغ در قرآن کریم آمده، بحث «خشیت» مطرح شده که با خوف متفاوت است. معنای حقیقی خشیت این است که اولیای خدا تنها «ذات اقدس الهی» را در هستی مؤثر می‌دانند و لذا خشیت فقط از او مجاز است.
وی افزود: قرآن کریم در مباحث مهمی همچون تغییر قبله و ولایت امیرالمومنین(ع) نیز خشیت را به کار برده است. اما اینکه چرا موضوع تبلیغ در ردیف تغییر قبله و ولایت آمده، به این دلیل است که مبلّغ دین نباید دچار آسیب خشیت از غیرخدا شود. لذا معلوم می شود که ماهیت تبلیغ دین، موضوع آسانی نیست و ممکن است دچار آسیب شود.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تکانه‌های مختلف در حوزه های سیاسی و اجتماعی در هر جامعه‌ای ممکن است در روند تبلیغ و رساندن پیام دین و آنچه از اسلام ناب وجود دارد، تأثیرگذار باشد.

استفاده از ظرفیت‌های بارگاه منور رضوی
وی با اشاره به اینکه همه مردم ایران اسلامی مجاور بارگاه منور رضوی هستند، اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های این جایگاه عظیم و ارزشمند که کانون جذب دلهاست، استفاده کرد و از بستری که خداوند به برکت حضرت آماده کرده، برای انسان سازی، رشد آفرینی، بصیرت افزایی و کمال نوع انسان بهره گرفته شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات باید تلاش کند که گفتمان امام و رهبری بر همه گفتمان ها در جامعه غالب شود. در این 37 سال، تکانه های سختی در جامعه بوده، اما استواری و غالب بودن این گفتمان می تواند یکی از شاخصه های مهم تبلیغی تلقی شود. به نظرم تا به حال گام های مهمی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات برداشته شده، اما در نشست های شورا باید نیازهای جدید مدنظر قرار گیرد و ضمن رصد عینی وضعیت سیاسی و اجتماعی روز جامعه، در نشست های تخصصی، شناخت واقعی مسائل و راهکار های آن حاصل شود.
وی با تقدیر از تلاش های آیت الله جنتی و همکاران ایشان، اظهار داشت: انسان وقتی عرصه را رصد می کند، می بیند که شرایط بسیار پیچیده تر از قبل شده و این عرصه ها ایجاب می کند که نوع مصون سازی با اراده جدی تر و عزمی راسخ تر همراه باشد. حتما شورای هماهنگی تبلیغات با هدایت آیت الله جنتی در راستای تحقق عینی و عملی اهداف و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند.

عرصه گسترده جنگ تبلیغی
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: علاوه بر این، عرصه بسیار گسترده جهان کنونی و وجود وسایل ارتباط جمعی، فضای بسیار پیچیده مجازی، فناوری ارتباطات، شبهه افکنی ها، حمله به باورها و عقاید در عرصه های مختلف دینی و اعتقادی و... فضای امروز را به عرصه بسیار مهم جنگ تبلیغی تبدیل کرده که رهبر معظم انقلاب از آن به جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی تعبیر کردند و این مسئله امروز به عینه قابل مشاهده است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در جهان امروز، یک عرصه بسیار گسترده تبلیغی وجود دارد که همه از همین تعبیر تبلیغات استفاده می کنند و از ابزار و وسایل مختلف برای رساندن سخن و پیام باطل خود بهره می گیرند. ما باید جامعه را در برابر این هجمه بسیار گسترده آماده کنیم و جوانها را مصون سازی کنیم که تحقق آن نیازمند اقدامی «پیش گیرانه» و عند اللزوم برخورد با این هجوم و ایستادگی و مقاومت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این عرصه نیازمند کار جمعی با استفاده از ظرفیت های بی نظیر موجود در کشور است، گفت: به کار گیری صحیح این ظرفیت ها نیازمند هماهنگی، هم اندیشی، همراهی و بصیرت آفرینی در جامعه توسط افرادی است که امروز در سنگر مرزبانی از مرزهای فرهنگی و عقیدتی فعال هستند.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه این ساز و کار امروز در نظام ما وجود دارد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متکفل این امر است و باید از همه ظرفیت ها استفاده کند، یک حرکت پیگیرانه فارغ از تکانه های سیاسی و اجتماعی را دنبال کند و در برابر هجوم حساب شده و گسترده خارجی نیز برنامه و مدیریت داشته باشد.

شناخت امام و رهبری از کنه استکبار
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در سالهای پس از انقلاب هیچ کس همچون امام راحل و مقام معظم رهبری شناخت دقیق از چهره واقعی دشمن نداشته است. اینکه دشمن خود با تغییر نوع گفتمان و ادبیات، تصویری متفاوت از ماهیت خود نشان دهد، فریب هایی است که بارها حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بدان هشدار داده و ما را به شناخت کنه استکبار رهنمون کرده اند.
وی با بیان اینکه فرمایشات امسال مقام معظم رهبری در مشهد از قله های هدایت و راهنمایی است که باید بدان توجه ویژه شود، گفت: متأسفانه این مطالب بعضا در رسانه ملی و تریبون هایی مانند نماز جمعه مطرح می شود، اما متاسفانه بعد از مدت کوتاهی رها می شود؛ در حالی که این سخنان راهبردی همواره باید مرور و برای جامعه تبیین شود. مثل استفاده از اصطلاح اقتصاد مقاومتی که به ایشان گزارش داده بودند، مسئولان اجرایی این تعداد مرتبه کلمه اقتصاد مقاومتی را به کار برده اند. به کار بردن صرف این کلمه دردی را دوا نمی کند. باید شیوه های اجرایی و ساز و کارهای آن تبیین شود و هر کسی در حوزه خودش بحث اقتصاد مقاومتی را جلو ببرد.
وی با بیان اینکه جایگاه رهبری جایگاه صخره ای بلند قامت است که نمی گذارد جامعه دچار نوسانات و اضطراب‌ها شود، تأکید کرد: نباید فرمایشات راهبردی رهبری نظام اسلامی در جامعه فراموش شود؛ چرا که جامعه با تمسک به آن می تواند از نوسانات عبور کند. البته جایگاه شما هم به گونه ای است که می توانید این نقش آرامش بخشی به جامعه را ایفا کنید.
در ابتدای این دیدار، آب خضر، معاون شورای هماهنگی تبلیغات کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی، به ارائه گزارشی از فعالیت های این شورا پرداخت و تعدادی از رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.