امام جمعه مشهد گفت: اقتصاد مقاومتی مخصوص وزرات بازرگانی و اقتصادی نیست بلکه نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی باید وارد شوند و جلوی هر آفتی را بگیرند اما در این راستا موفق نبودند.

برجام بی فرجام / ضعف دستگاه های امنیتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شدگفت: تمام بازار کشور ما را، کالاهای قاچاق پر کرده و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما کنار نشسته اند و نظاره می کنند.

امام جمعه مشهد افزود: مشکلی که هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه جنگ با آن مواجهه هستیم، ضعف در عملیات اجرائی است، این که در عرصه اقتصاد مقاومتی همه کنار بکشند و تنها چشممان به وزیر اقتصاد باشد صحیح نیست و نیروی انتظامی و امنیتی کشور باید جلوی هر آفتی را بگیرد.

کارگران ستون فقرات اقتصاد هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه اگر یک مرز نشین در شرق کشور را که یک قطعه جنس در کوله پشتی خود مخفی کرده است را بگیریم و نامش را مبارزه با قاچاق بگذاریم صحیح نیست ادامه داد: این رفتار در حالی رخ می دهد که از ان طرف دروازه های کشور باز و کانتینر های قاچاق وارد می شوند.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: این قراردادهایی که با خارجی بسته می شود همگی مصرفی است، باید دقت می کردید بر اساس اقتصاد مقاومتی قرارداد ها بسته می شدند نه اینکه یک شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید و فرهنگ آن کشور را در کشور ما گسترش دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: روز کارگر امسال با سال های دیگر تفاوت دارد زیرا امسال با فرمانی که از ناحیه مقدسه رهبری صادر شد، روز کارگر روز ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تعبیر شده است.

وی ادامه داد: رهبری سال گذشته کارگران را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نامیدند، همانطور که انسان به وسیله ستون فقرات می ایستد یک ملت نیز با کارگران آن پابرجا است.

امام جمعه مشهد گفت: اقتصاد مقاومتی جز با توجه به کارگر و نیروی انسانی کارگران محقق نمی شود، تلاش کارگران تنها برای امرار معاش شخصی و خانواده نیست، امروز کارگران در صف مقدم جبهه استکبار ستیزی قرار دارند و کار کارگر در موقیعت های تولیدی مخصوصا در فناوری به عنوان عالی ترین مجاهدت است.

دو سال مذاکره و برجام بی نتیحه ماند

خطیب جمعه مشهد ابراز داشت: آن روزی که هشت سال دفاع مقدس بر کشور ما تحمیل شد، صف مقدم جبهه را کارگران تشکیل می دادند، امروز نیز جنگ وجود دارد و جبهه و دفاع مخصوص کارگران است، امروز دشمن جرئت حمله نظامی ندارد و معیشت مردم را در نظر گرفته است و شما کارگران در صف اول این جنگ هستید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: دوسال مذاکره و برجام بی نتیجه شده و تاجران ما دیدند که سوئیفت برای ما بسته است، رئیس بانک مرکزی گفت حل مشکلات اقتصادی ما در برجام تقریبا هیچ است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این دشمن بنای براندازی ما را دارد و دیدید دوسال تمام دستگاه های اجرائی ما تمام همت خود را صرف این برجام بی نتیجه کردند.

تنش زدایی با مستکبران برای حل مشکلات شدنی نیست

وی با بیان اینکه ثابت شده سیاست تنش زدایی، سیاست حلال مشکلات ما نیست افزود: این که فکر کنیم با تنش زدایی با مستکبران  می توانیم مشکلات را حل کنیم امکان ندارد.

 آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اخیرا دو میلیارد دارائی ما را دزدیدند ادامه داد: ۱۰ سال پیش در بیروت انفجاری رخ داده و تفنگداران امریکایی کشته شدند، ده سال نتوانستند این موضوع را ثابت کند اما بعد از دو سال مذاکره با عزیزان ما این اتهام را تحت عنوان دادگاه ثابت و مقدار زیادی پول را از ایران دزدیدند.

بازار ۸۰ میلیونی ایران نیاز کارگران را تامین می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز کارگران جوانمرد ببینند که دشمن با ما چه می کند و بدانید که اسلام را بر کفر شما باید پیروز کنید.

وی ابراز کرد: مسئولین نظام هم، چه در دولت و چه در مجلس باید به استعداد کار گران توجه کنند و قدرت ابتکار را برای قشر کارگر ما باز کنند.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: یکی از کارهایی که مسئولین می توانند انجام دهند، پیشگیری از واردات و توسعه بازار دست آور تولید و کار ایرانی است زیرا  کشور ما یک بازار ۸۰ میلیونی است.

وی افزود: اگر در و دیوار کشور را به روی بازار خارجی ببندند این بازار ۸۰ میلیونی نیاز کارگران ایرانی را تامین می کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مدیران اجرائی و عزیزان مسئول توانمندی کارگر ایرانی را ببینند و ابزار کار را برای این قشر فراهم کنند افزود: بالاترین توانمندی کارگران یک کشور مسئله موشکی و نانوفناوری است و به تمام این عرصه ها کارگران ما دست پیدا کردند .

آرامش و راحتی سرنوشت انسان الگو قرآن کریم است

آیت الله علم الهدی در بخش دیگر از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان وتبیین انسان الگویی قرآن ابراز کرد: خداوند سرنوشت ابدی انسان الگو را آرامش و راحتی بیان می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن چیزی که در زندگی انسان را مضطرب می کند، ابهام نسبت به آینده است زیرا هیچ فردی نمی توان به طور قاطع از نیم ساعت آینده زندگی خود خبر بدهد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: زندگانی بهشتی یک زندگی آرام و مطمئن بوده و در آنجا دغدغه و اضطراب وجود ندارد زیرا در آنجا آینده ای نیست که افراد دغدغه داشته باشند.

خطیب جمعه مشهد با طرح این پرسش که اگر در بهشت خورشید و ماه وجود ندارد روشنایی بهشت از کجا تامین می شود، افزود: خاصیت موجودات بهشتی این است که خود آنان نورانیت خاصی دارند و حوریان بهشتی اعلام می کنند اگر  یکی از ما دختران و زنان بین آسمان و زمین قرار بگیرند مردمان از خورشید بی نیاز می شوند.

وی گفت: بهشت نقطه کمال زندگی است، همانطور که زندگی روحانی انسان در بهشت کامل است زندگی مادی نیز به اوج کمال رسیده و یکی از این لذایذ خوردن و آشامیدن است.

امام جمعه مشهد ابراز داد: زندگانی بهشت قابل مقایسه با زندگی دنیا نیست، اگر بخواهیم زندگی دنیا را با بهشت برای انسان ها تببین کنیم مانند این است که زندگی دنیا را برای یک جنین بازگو کنیم.

آیت الله علم الهدی با ذکر روایتی از پیامبراکرم(ص) عنوان داشت: آنچه خداوند در بهشت برای بهشت قرار داده، نه چشمی دیده، نه گوشی شنیده و نه در ذهن انسانی خطور کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.