آزادسازی منطقه مهم «العلیه» واقع در شمال «حماه»، خنثی‌سازی عملیات تروریست‌ها در شهرک «معان» و کشته شدن ده‌ها عنصر تروریستی در غرب حماه از جمله مهمترین تحولات مربوط به این استان شمالی سوریه است.

آزادسازی منطقه راهبردی «العلیه» + نقشه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پس از هفته‌ها آرامش در شمال استان حماه، ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در عملیاتی غافلگیرانه در حومه شمالی شهرک «سلمیه» مواضع عناصر تروریستی را هدف قرار دادند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری در ادامه این عملیات، آزادسازی مناطق شمال غرب شهرک سلمیه را در دستور کار قرار داده و توانستند کنترل مسیرهای ورودی به منطقه «العلیه» را تحت اختیار بگیرند.

در ادامه این عملیات نیروهای ارتش و دفاع ملی موفق شدند با شکستن خطوط دفاعی تروریست ها به داخل منطقه العلیه نفوذ کنند.

بنا بر این گزارش، پس از درگیری‌های شدید، عناصر تروریستی با برجای گذاشتن دهها کشته و زخمی در نهایت مجبور به عقب نشینی از منطقه مهم العلیه شدند.

یک منبع میدانی ضمن تایید آزادسازی منطقه العلیه، گفت: درگیری‌ها در حومه العلیه به شدت ادامه دارد و تروریست ها در تلاشند که با پاتک این منطقه آزاد شده را مجددا تصرف کنند، ولی تاکنون تمامی حملات آنان دفع شده است.

وی تصریح کرد: ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی پس از آزادسازی العلیه، درصدد هستند با ایجاد خطوط دفاعی، مواضع خود را دراین منطقه تثبیت کنند.

این منبع میدانی افزود: با رصد اطلاعاتی ارتش سوریه، عملیات یگ گروه تروریستی در غرب استان حماه برای حمله به شهرک «معان» نیز ناکام ماند.

وی درباره جزئیات حمله تروریست‌ها تأکید کرد، عناصر تروریستی با چندین خودرو مجهز نظامی در تلاش بودند به مواضع نیروهای سوری در شهرک معان نزدیک شوند و با حملاتی غافلگیرانه به این شهرک نفود کنند.

این منبع میدانی افزود: با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه، عناصر تروریستی در حومه شهرک معان رصد شدند و حملات آنان قبل از شروع خنثی شد.

وی همچنین تصریح کرد، با استقرار نیروها در مسیرهای تعیین شده و اتخاذ تاکتیک‌های منحصر به فرد، عناصر تروریستی در کمین نیروهای سوری قرار گرفتند.

این منبع میدانی با بیان اینکه در این کمین بیش از 34 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند، گفت: در این عملیات دو خودرو زرهی تروریست‌ها منهدم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.