۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 373798

یک نماینده ائتلاف دولت قانون گفت که تلاشهای مخفیانه ای برای صدور عفو طارق الهاشمی و گروهی از تروریستها که دهها تن از شهروندان را به خاک و خون کشیده اند، در حال انجام است.

 تحرکات پشت پرده برای عفو طارق الهاشمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عواطف نعمه نماینده ائتلاف دولت قانون عراق از تحرکات پشت پرده برای عفو طارق الهاشمی معاون اسبق رئیس جمهوری این کشور که محکوم به اعدام شده است خبر داد.

وی در نشستی خبری در پارلمان عراق گفت که تلاشهای مخفیانه ای برای صدور عفو طارق الهاشمی و گروهی از تروریستها که دهها تن از شهروندان را به خاک و خون کشیده اند، در حال انجام است.

این نماینده ائتلاف قانون اعلام کرد که محرک این قضیه مهدی الفکیکی مدیر سابق اطلاعات وزارت کشور عراق است که به اتهام همکاری با طارق الهاشمی، چندین ماه در بازداشت به سر برد.

طارق احمد بکر الهاشمی متولد سال 1321 در بغداد، در یک خانواده کاملاً نظامی به دنیا آمد. وی یک افسر در ارتش سابق بود و پدر بزرگ وی نیز در ارتش عثمانی ها مشغول به خدمت بوده است. الهاشمی برای مدتی طولانی عضو ارشد حزب اسلامی عراق –شاخه سیاسی عراقی اخوان المسلمین– بوده است.

در سال 1385 از سوی جبهه توافق اهل سنت به عنوان معاون رئیس جمهور عراق معرفی شد. در سال 1388 از رهبری حزب اسلامی استعفا داد و به لیست ایاد علاوی پیوست. هاشمی در زمان تصدی پست معاونت ریاست جمهوری بارها با حمایت از حزب بعث، مخالفت خود را با استفاده از اصطلاح «حزب منحل بعث» اعلام کرده بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.