شهردار تهران گفت: قدرت فرهنگ شهادت‌طلبی در جهان به یک قدرت عظیم سیاسی تبدیل شده است و استکبار جهانی را به هراس انداخته است.

قالیباف: قدرت فرهنگ شهادت‌طلبی به قدرت سیاسی در جهان تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یادواره شهدای منطقه شاهین ویلا در شهرستان کرج و یادواره شهدای مدافع حرم این شهرستان شامگاه پنجشنبه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) کرج برگزار شد.

این مراسم که با حضور گسترده مردم ولایی و مومن استان البرز به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار گردید، یک میهمان و سخنران ویژه داشت.

محمدباقر قالیباف از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس و شهردار فعلی پایتخت به عنوان سخنران اصلی یادواره شهدای شاهین ویلای کرج حضور داشت و در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ملت ایران در یک دوره خاص از تاریخ جهان، قیام خود را به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرد.

وی افزود: در آن دوران جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم می‌شد و دو ابرقدرت یعنی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی تسلط بی‌چون و چرایی بر تمام جهان و کشورهای تحت سلطه خود داشتند.

شهردار تهران تصریح کرد: در دوره‌ای که قیام انقلابی ملت ایران آغاز شد، هیچ حرکتی در جهان بدون اعمال نظر و هدایت این دو ابرقدرت نه تنها به نتیجه نمی‌رسید، بلکه حتی آغاز هم نمی‌شد.

قالیباف گفت: در چنین شرایطی بود که ملت ایران زیر پرچم ولایت علیه حکومت دست‌نشانده طاغوت قیام کرده و با الگوبرداری از قیام سیدالشهدا امام حسین (ع) در کربلا راهی را بر خلاف مسیر سیاست‌های جهان آن روز انتخاب کرد که در نهایت با سرنگونی رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت نفی سلطه غرب و شرق بود و یکی از شعارهای اصلی ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب، شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود. به همین دلیل شرق و غرب و دو ابرقدرتی که همواره با هم در تقابل بودند، علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی همراه شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: شرق و غرب عالم علیرغم تمام اختلافاتی که داشتند، علیه ملت ایران در دوران جنگ حق علیه باطل هم صدا شدند و با تحویل پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز دنیا، پول و تجهیزات به رژیم متجاوز صدام برای سرنگونی جمهوری اسلامی کمک کردند.

قالیباف تاکید کرد: اما علیرغم اینکه ملت ایران با دست‌های خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی می‌کرد، به دلیل بهره‌مندی از روحیه ولایت‌مداری، ایثار، از خودگذشتگی و الگو گرفتن از فرهنگ شهادت‌طلبی و حرکت اهل بیت (ع) به ویژه قیام عاشورای حسینی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و نظام بین‌الملل را دچار تغییرات بسیاری کرد.
وی افزود: امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی و به ویژه حرکت جهادی ملت ایران در دوران دفاع مقدس در جهان نمایان شده و این فرهنگ‌ از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است.

شهردار تهران اظهار داشت: به عنوان نمونه در دهه 60 تمام کشورهای عربی با هم متحد شده و خواستند مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کنند که با شکست سختی روبه‌رو شدند، علت این شکست سنگین نداشتن روحیه شهادت‌طلبی بود.

وی ادامه داد: اما در جنگ 33 روزه حزب‌الله با صهیونیست‌ها دیدیدم که چگونه ارتش تا بن‌دندان مسلح اسرائیل خونخوار در برابر سربازان شهادت‌طلب حزب‌الله زمین‌گیر شد.

شهردار تهران گفت: به طور قطع امروز فرهنگ شهادت‌طلبی از یک قدرت فرهنگی در جهان به یک قدرت سیاسی عظیم تبدیل شده و استکبار جهانی را به هراس انداخته است.

وی در ادامه به تشریح شاخصه‌های این فرهنگ غنی پرداخت و گفت: از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به ولایت‌مداری، گوش‌ به فرمان ولی امر بودن، صبر، ایثار و استقامت اشاره کرد و به عنوان نمونه با پذیرش قطعنامه عده‌ای گفتند که چرا جنگ را تا نابودی صدام ادامه ندادید، اما با پذیرش فرمان ولایت و صبر در راه خدا شاهد بودیم که چگونه صدام و صدامیان ذلیل شدند و شیعه در عراق و جهان سربلند گردید.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل روز کشور و به ویژه فرمان ولایت مبنی بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: فرهنگ ولایت‌مداری، حرکت جهادی، ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی تنها برای روز جنگ و در عرصه‌های سیاسی نیست و باید این روحیه را در همه ابعاد حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: اگر در همه حوزه‌ها به مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم، موفق خواهیم شد. دولت‌ها اگر حمایت مردمی نداشته باشند، نمی‌توانند بر مشکلات غلبه کنند و باید از حمایت مردم و حضور مداوم آنها در صحنه‌های مختلف برای رفع مشکلات و کاستی‌ها و کمبودها استفاده کرد.

شهردار تهران یکی از مهمترین نیازهای کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: باید در این حوزه حضوری جهادی داشته باشیم و همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور به ویژه معیشت مردم برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد نهاوندچی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 0
    با سلام آقای قالیباف در یادواره شهدای دهقان ویلا حضور داشته اند که به اشتباه شاهین ویلا ثبت کرده اید.
  • میلاد نهاوندچی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    4 0
    با سلام و خسته نباشید آقای قالیباف در یادواره شهدای دهقان ویلا حضور داشت که به اشتباه یادواره شهدای شاهین ویلا ثبت کرده اید. با تشکر