به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ امیر رضا یوسفیان، شهردار این شهر از امضاء قرار داد يك هزار ميليارد ريالي براي توسعه شهر نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به اينكه منابع در آمدي شهرداري نهاوند محدود بوده و از سوي ديگر شهرداري داراي بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال بدهكاري مي باشد لذا براي توسعه شهر و اجراي طرحهاي بزرگ شهري قرار داد يك هزار ميليارد ريالي را با قرار گاه خاتم الاوصيا امضا کردیم.

قرارداد هزار میلیارد ریالی برای توسعه شهر نهاوند

وی با اعلام مطلب فوق در سخنان قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهر نهاوند افزود: شوراي شهر امسال بودجه اين شهر را 230 ميليارد ريال اعلام و به تصويب رسانده است كه شهرداري نهاوند به اين اندازه بدهي انباشت معوقه دارد.
وي با بيان اينكه شهرداري نهاوند داراي 367 پرسنل و نيروي انساني است افزود: ما علاوه بر اينكه بايد طرحهاي عمراني را براي شهر اجرا كنيم لازم است ماهانه هشت ميليارد ريال نيز حقوق پرداخت كنيم كه اين مساله در ايام عيد به دو برابر افزايش يافته است .
یوسفیان گفت: براي برون رفت از مشكلات ما بايد به دنبال فرصت سازي باشيم و به بهانه اينكه منابع مالي نداريم نبايد دست روي دست بگذاريم .
وي با بيان اينكه براي برون رفت از شرايط موجود قراردادي يك هزار ميلياردي را با قرار گاه خاتم الاوصيا امضا نموده ايم افزود: براي اجراي اين قرار داد سهم قرار گاه خاتم الاوصيا 60 درصد و سهم شهرداري نهاوند نيز 40 درصد تعييين شده است .
شهردار نهاوند گفت: براي تامين سهم 40 درصد شهرداري نهاوند بانك شهر وارد سرمايه گذاري شده كه در اين زمينه بزودي نمايندگي اين بانك در شهرستان افتتاح مي شود .
وي پيگيري اختصاص قير يارانه اي را از ديگر اقدامات صورت گرفته براي عمران شهر نهاوند ذكر كرد و افزود: با پيگيريهايي كه صورت گرفت ما توانستيم يك هزار و 800 تن قير يارانه اي دولتي براي شهر نهاوند بگيريم كه با اين ميزان مي توانيم سالانه بين 25 تا 30 هزار تن آسفالت در نهاوند توليد نمائيم . 
یوسفیان، تفكيك آب آشاميدني شهري از آب مصارف عمومي را از اقدامات ديگر شهرداري براي كاهش هزينه ها ذكر كرد و گفت: به منظور تفكيك آب آشاميدني شهري از آب مصرفي عمومي مبلغ 10 ميليارد ريال نيز اختصاص داده شده كه عمليات اجرايي آن بزودي آغاز مي شود .
وي بر استيفاي حقوق شهروندان توسط ساير دستگاهها به شهرداري تاكيد كرد و گفت: اگر ما در شهرداري به دنبال اين هستيم كه بدهي هاي خود را به ساير دستگاهها پرداخت كنيم اين انتظار را داريم كه دستگاههايي كه به شهرداري بدهي دارند در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.
شهردار نهاوند در پايان بر همكاري و همدلي مردم با شهرداري تاكيد نمود و گفت: مردم سهامداران مديريت شهري هستند لذا براي اينكه بتوانيم خدمات در خور شاني به آنان بدهيم نياز به كمك آنها و پرداخت به موقع عوارض و ديگر بدهي هاي خود به شهرداري را داريم .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.