۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 374009

قيمت طلا و نقره روز جمعه بعد از آن به بالاترين سطح از ژانويه سال گذشته ميلادي رسيد كه بانك مركزي ژاپن روز پنجشنبه تصميم گرفت برنامه مشوق پولي خود را گسترش دهد و در پي آن بازارهاي سهام و دلار دچار تاثيرات منفي شد و با اين سياست پولي، دلار در برابر ين ژاپن تضعيف شد.

سياست پولي ژاپن دلار را در برابر ين تضعيف كرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، يك روز بعد از اعلام توسعه برنامه مشوق نقدي بانك مركزي ژاپن، بهاي ين واحد پولي آن كشور به بالاترين حد در 8 ماه گذشته در برابر دلار آمريكا رسيد و مي رود تا بالاترين نتايج هفتگي خود را از بحران مالي سال 2008 تاكنون ثبت كند.
دلار در برابر اين سياست پولي ژاپن به علت ضعف رشد اقتصادي آمريكا و روش هاي محافظه كارانه فدرال رزرو (بانك مركزي آمريكا) اين هفته با كاهش ارزش روبرو شد.

قيمت جهاني طلا تحت تاثير اين تحولات در معاملات فوري روز جمعه 1.4 درصد رشد را شاهد بود و به يك هزار و 283.2 دلار در هر اونس با نزديك شدن به ساعت 14:00 به وقت گرينويچ رسيد اين در حالي است كه كمي پيشتر به بالاترين سطح در 15 ماهه اخير يعني يك هزار و 286.36 دلار براي هر اونس رسيده بود.
طلا در قراردادهاي مدت دار آمريكايي تحويل در ماه ژوئن نيز 19 دلار و 10 سنت افزايش داشت و به بهاي يك هزار و 285 دلار و 50 سنت معامله شد.
فلز زرد از ابتداي هفته اخير افزايشي 4.2 درصدي را ثبت كرده است.
طلا در گزارش سياست پولي بانك مركزي آمريكا كه روز چهارشنبه منتشر شد فرصتي براي رشد قيمت يافت، گزارشي كه در آن نرخ بهره بدون تغيير باقي ماند هرچند فدرال رزرو درهاي افزايش نرخ بهره را در ماه ژوئن پيش رو باز گذاشته است اما از ديد تحليلگران، شاخص هايي مبني بر جديت آمريكا براي تشديد سياست پولي مشاهده نشده است.
نقره، ديگر فلز گرانبها نيز 1.7 درصد رشد را به خود ديد و به 17 دلار و 82 سنت در هر اونس رسيد و در طول معاملات روز جمعه به سطح 17 دلار و 92 سنت هم افزايش بها داشت. نقره از ابتداي ماه جاري ميلادي روند افزايشي دارد و مي رود تا بالاترين نتايج ماهانه خود را از آگوست 2013 تاكنون كسب كند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.