مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلی در تأمین برنج وجود ندارد و انبارها مملو از برنج است، گفت: عدم توزیع به موقع برنج در بازار موجب افزایش قیمت آن شده که با توزیع برنج قطعا قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

عدم توزیع برنج موجب افزایش قیمت در بازار شد/ انبارها پر از برنج است

به گزارش قدس آنلاین ،کاوه خاکسار در گفت‌‌‌وگو با فارس، با بیان اینکه کشت برنج در دو استان گیلان و مازندران آغاز شده و تا خرداد ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت بارش‌ها، شرایط کشت نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، امسال وضعیت تولید برنج نسبت به سال‌های قبل‌ بهتر باشد، افزود: هر ساله در فصل برداشت و با عرضه برنج جدید به بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

خاکسار با بیان اینکه مشکلی در تأمین برنج وجود ندارد و انبارها مملو از برنج است، گفت: عدم توزیع به موقع برنج در بازار موجب افزایش قیمت آن شده که با توزیع برنج  قطعا قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کشت 430 هزار هکتار برنج در استان‌های گیلان و مازندران، گفت: با توجه به پرورش رتون، کشت مجدد و همچنین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی ما افزایش تولید برنج نسبت به سال گذشته است.

خاکسار با بیان اینکه از کشت برنج در استان‌های غیرشمالی هیچ حمایتی نمی‌شود، گفت: امسال کشت برنج با آب چاه در برخی استان‌ها از جمله فارس ممنوع شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری یک رقم بذر جدید با نام گیلانه در اختیار کشاورزان قرار گرفته که به لحاظ کیفی و کمی عملکرد بهتری نسبت به سایر ارقام دارد.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت بذر برنج گیلانه به عنوان طرح تحقیقی ترویحی در اختیار کشاورزان قرار گرفته، گفت: عملکرد این رقم نسبت به سایر ارقام 1.5 تن بالاتر و همچنین زودرس‌تر است که امیدواریم با حصول نتیجه مورد نظر در فهرست اقلام ملی ثبت شود.

براساس این گزارش قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر از حدود 8 هزار تومان به 11 هزار تومان رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.