پژوهشگر امور راهبردی سوریه موافقت دمشق با تمدید آتش‌بس را تلاش نظام سوریه جهت پایان خونریزی و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور دانست.

تمدید آتش‌بس، تلاش دمشق برای پایان خونریزی و دستیابی به راه حل سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،«ترکی حسن»، پژوهشگر امور راهبردی سوریه در دمشق، تصریح کرد: هدف نظام سوریه از پذیرش آتش‌بس موقت ارزیابی و آزمودن امکان تجدید توافق آتش‌بس در مناطق مختلف است که گروه‌های مسلح به ویژه در حلب آن را نقض کرده و حملات خمپاره‌ای آنها تاکنون ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

پژوهشگر امور راهبردی سوریه درباره اهمیت تجدید نظر و ادامه این توافق گفت: این تصمیم موجب کاهش فشار بر ارتش سوریه و متحدان دمشق در میدان و افزایش هماهنگی‌های عملیاتی علیه دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و تضعیف روحیه و معنویات آنها می‌شود.

حسن همچنین بر این باور است، تمدید آتش‌بس نقش مهمی در تسریع روند سیاسی در مذاکرات آتی در ژنو و برقراری امنیت در مناطق مختلف سوریه می‌شود، چون تنش‌های میدانی و امنیتی بازتابی منفی بر روند سیاسی دارد و تمدید آتش‌بس بیانگر خواست دمشق جهت دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز و پایان خونریزی‌ها در سوریه است.

با این حال وی از امکان بهره برداری گروه‌های مسلح از تمدید آتش‌بس برای افزایش توانمندی‌های نظامی خود سخن گفت، اما خاطر نشان کرد که چنین تحرکاتی به دقت از سوی طرف‌های مسئول رصد و با آن به شیوه مناسب مقابله می‌شود.

حسن تصریح کرد: دولت سوریه به وظیفه خود عمل می‌کند و به این ترتیب تلاش می‌کند، با برقراری آتش‌بس، از مردم دفاع و امنیت را در کشور تثبیت کند، اما در عین حال آماده مقابله با کوچکترین نقض صورت گرفته توسط گروه‌های مسلح است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.