قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات معلق ریز با خطر ابتلا به تعدادی از سرطان‌ها مرتبط است.

تماس بلندمدت با آلاینده‌های ریز و خطر انواع سرطان‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، گروهی از محققان دانشگاه هنگ‌کنگ و دانشگاه بیرمنگام انگلیس به بررسی تاثیرات تماس با ذرات معلق ریز برای طولانی مدت بر بدن پرداختند.

ذرات معلق به ترکیب‌های موجود در هوا از جمله هیدروکربن‌ها و فلزات سنگین گفته می‌شود که سیستم حمل و ئقل و همچنین فرآیند تولید برق مسبب تولید آنها هستند. در این مطالعه بر ذرات معلقی تمرکز شد که قطر آیرودینامیکی آنها کمتر از 2.5 میکرون است.

متخصصان معتقدند به ازای 10 میکروگرم در هر مترمکعب که فرد بیشتر در معرض ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون قرار می‌گیرد، احتمال آنکه بر اثر ابتلا به هر گونه سرطان جان خود را از دست بدهد، 22 درصد افزایش می‌یابد.

دکتر «نیل توماس» از دانشگاه بیرمنگام گفت: در شهرهای بزرگ جهان نیز میزان ذرات ریز با قطر کمتر از 2.5 میکرون باید کاهش یابد تا تاثیرات مخرب آن بر سلامت نیز به حداقل برسد.

دکتر «توآن کوئوک تاچ» نیز از دانشگاه هنگ کنگ گفت: در مطالعات پیشین رابطه بین سرطان ریه و قرار گرفتن در معرض ذرات معلق تایید شده بود اما تاکنون در بررسی‌های کمتری ارتباط این ذرات با دیگر انواع سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، به گفته محققان این ذرات معلق ریز می‌تواند تاثیر مشابهی بر تمامی اعضای بدن و بروز انواع سرطان‌ها داشته باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.